دادگاه عالی آمریکا دادخواست تجدید نظر در نتایج انتخابات را رد کرد

© AFP 2023 / Saul Loebدادگاه عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای تجدید نظر در نتایج انتخابات رد کرد
دادگاه عالی آمریکا دادخواست تگزاس برای تجدید نظر در نتایج انتخابات رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رویترز با استناد به رای دادگاه عالی ایالات متحده اطلاع داد ، بالاترین نهاد قضایی این کشور از رسیدگی به دادخواست ایالت تگزاس مبنی بر عدم به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری انجام شده در تعدادی از ایالت ها خودداری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق تصمیم قضات ، آنها از پذیرش دادخواست تگزاس امتناع ورزیدند زیرا آنها اساسی در این دادخواست برای عدم قبول نتایج انتخابات در چهار ایالت دیگر آمریکا پیدا نكردند.

مایک گوئین ، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن ، گفت که جو بایدن و ستاد مبارزات انتخاباتی وی از تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده ، که از رسیدگی به دادخواست تگزاس با تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خودداری کرد ، تعجب نمی کنند.

دادخواست وکیل حامی ترامپ  درباره لغو پیروزی بایدن در آریزونا نیز رد شد - اسپوتنیک ایران
دادخواست وکیل حامی ترامپ درباره لغو پیروزی بایدن در آریزونا نیز رد شد

به گفته گوین ، امتناع "قاطع و سریع" دیوان عالی کشور از رسیدگی به دادخواست دادستان کل تگزاس برای بطلان نتایج انتخابات در چهار ایالت "تعجب آور نبود". نمایندگان بایدن تلاش های تگزاس و جمهوری خواهانی را كه از این ایالت حمایت می كردند "بی اساس" خواندند.

کن پاکتون دادستان کل تگزاس پیش از این با طرح شکایت در دادگاه عالی خواستار بطلان انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت آمریکا شده بود که جو بایدن در آنها ترامپ را با اختلاف اندکی شکست داده بود . در دادخواست او ، که توسط 17 ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان و بیش از 100 جمهوریخواه در کنگره حمایت می شد ، ، گفته می شود پنسیلوانیا ، جورجیا ، ویسکانسین و میشیگان قانون اساسی را نقض کردند زیرا مقامات آنها قوانین انتخاباتی را با دستاویز مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا تغییر دادند. ...

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دادخواست تگزاس حمایت کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала