آیا می توان زمان درمان کووید را کاهش داد؟

اشتراک
ترکیب باریسیتینیب و رمدسیویر، میانگین زمان بهبودی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را کاهش داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب‌سایت رسمی موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا، نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ترکیب داروی ضدالتهابی «باریسیتینیب» (Baricitinib‎) با داروی ضد ویروسی «رمدسیویر (Remdesivir)»، زمان بهبود افراد بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهد.

رمدسیویر، یک داروی ضد ویروسی است که شرکت داروسازی «گیلیاد» (Gilead) آن را تولید می‌کند. باریسیتینیب را نیز شرکت داروسازی «ایلای لی‌لی اند کامپنی» (Eli Lilly and Company) ارائه داده است و در بیش از ۷۰ کشور جهان، برای درمان بزرگسالان مبتلا به نوع متوسط تا پیشرفته روماتیسم مفصلی به کار می‌رود.

درمان ایدز در ایران حتی برای مهاجران نیز رایگان است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
درمان ایدز در ایران حتی برای مهاجران نیز رایگان است

فرضیه پژوهشگران این است که از آنجا که بسیاری از نشانه‌های شدید کووید-۱۹، از یک واکنش التهابی ضعیف ناشی می‌شوند، شاید یک روش درمان که برای هدف قرار دادن التهاب طراحی شده است، بتواند برای این بیماران سودمند باشد. نخستین نتایج این پژوهش، ابتدا در ماه سپتامبر اعلام شد.

ترکیب باریسیتینیب و رمدسیویر در این پژوهش، میانگین زمان بهبودی بیماران بستری شده مبتلا به کووید-۱۹ را کاهش داد و آن را از هشت روز به هفت روز رساند. این بررسی نشان داد بیمارانی که طی دوره بستری شدن خود، به تهویه اکسیژن با جریان بالا و به صورت غیرتهاجمی نیاز دارند، بیشترین سود را از این درمان می‌برند. میانگین زمان بهبودی این بیماران، از ۱۸ روز به ۱۰ روز کاهش یافت. به علاوه پس از دریافت این دو دارو، بیماری شرکت‌کنندگان در پانزدهمین روز این پژوهش، به صورت قابل توجهی بهبود یافت. دریافت‌کنندگان این دو دارو، عوارض جانبی کمتری را نیز مشاهده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала