گینتسبورگ: اثر بخشی واکسن آسترازنکا را می توان با بخشی از اسپوتنیک افزایش داد

© AFP 2023 / Paul Ellisگینتسبورگ: اثر بخشی واکسن آسترازنکا را می توان با بخشی از اسپوتنیک افزایش داد
گینتسبورگ: اثر بخشی واکسن آسترازنکا را می توان با بخشی از اسپوتنیک افزایش داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز گامالیا گفت: واکسن آسترازنکا به اندازه کافی موثر نیست، می توان اثر بخشی آن را با استفاده از بخش دومی که از واکسن روسی اسپوتنیک گرفته می شود، افزایش داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینتسبورگ، رئیس مرکز گامالیا گفت: آنها یک مشکل دارند - اثر بخشی نه خیلی بالا در آزمایش اپیدمیولوژیکی. بدیهی است که باید با استفاده از بخش دوم اثر بخشی افزایش یابد و واکسیناسیون دو بار باید انجام شود. تا آنجا که من به یاد می آورم واکسن آنها بر اساس آدنو ویروس میمون از سروتیپ سوم ساخته شده است و هیچ چیز بیشتر دیگری ندارد. ما دو آدنو ویروس مختلف داریم. می توان یکی از آنها را بگیرند و نگاه کنند که می توانند از آن به عنوان تقویت کننده استفاده می کنند."

در پایان ماه نوامبر، تیم توسعه دهنده واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" به شرکت داروسازی انگلیسی آسترازنکا پیشنهاد داد که تزریقاتش را با اسپوتنیک وی ترکیب کند تا اثربخشی آن افزایش یابد. صندوق سرمایه گذاری خصوصی روسیه اعلام کرد که آزمایشات بالینی واکسن آسترازنکا در ترکیب با واکسن آدنو ویروس "اسپوتنیک وی" پیش از پایان سال میلادی جاری آغاز می شود.

در اواخر ماه نوامبر، آسترازنکا نتایج اولیه آزمایش بالینی فاز 3 واکسن خود را منتشر کرد. محققان میانگین کارایی واکسیناسیون را 70.4٪ با حداقل کارایی 62٪ و حداکثر 90٪ تخمین زدند. دانشمندان تعجب کردند که واکسن در صورتی که ابتدا نیمی و سپس دوز کامل واکسن به بیماران تزریق شود، موثرتر است. در این حالت سازندگان اثربخشی واکسن را 90٪ تخمین زده اند. با این حال با دو دوز کامل، اثر 62 بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала