گزارش و تحلیل

حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید

© Photo / Twitter account of IDT Biologikaحساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید
حساسیت به واکسن کرونا در انگلیس؛ یک چالش جدید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو بریتانیایی که حساسیت شدید دارند، به واکسن مشترک Pfizer و BioNTech واکنش های آلرژیک نشان داده اند.

اسپوتنیک به نقل از USA Today  می نویسد: مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند: افرادی که سابقه واکنش های آلرژیک دارند نباید واکسن کرونا ویروس Pfizer-BioNTech جدید را دریافت کنند. در این رابطه، نهادهای نظارتی انگلیس به افرادی که آلرژی شدید دارند توصیه کرده اند از واکسن استفاده نکنند.در حال حاضر، دو مورد از عوارض جانبی که در روز اول واکسیناسیون انبوه رخ داده است، در حال بررسی است.

این غیرمعمول است زیرا، برخلاف برخی دیگر از واکسن ها ، واکسن Pfizer و BioNTech فاقد مواد نگهدارنده یا تخم مرغ است که می تواند باعث واکنش های جانبی شود.

در آزمایشات بالینی در ایالات متحده، که در آن هر دو دوز واکسن برای بیش از 20 هزار نفر تجویز شده بود، عملا هیچ مشکلی در واکنش های آلرژیک وجود نداشت. Pfizer در بیانیه ای خاطرنشان كرد: افرادی كه "سابقه واكنشهای جانبی شدید همراه با هر واكسن و واكنشهای آلرژیک  شدید (به عنوان مثال ، آنافیلاكسی) به هر یک از اجزای داروی مورد مطالعه، در آزمایشی که ما انجام دادیم، شرکت نکردند.

 مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد - اسپوتنیک ایران
مینو محرز به ادعای احمدی‌نژاد درباره تولید آزمایشگاهی ویروس کرونا پاسخ داد

Moncef Slaoui، رهبر مشترک Operation Warp Speed ​​، برنامه دولتی توسعه ، تولید و توزیع سریع واکسن Covid-19، حدس زده که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) از افراد مبتلا به آلرژی شدید می خواهد "تا زمانی که دقیقاً متوجه نشویم چه اتفاقی افتاده است ، از دریافت این واکسن خودداری کنند."

واکنش آلرژیک به واکسن دکتر پیتر هوتز، متخصص اطفال و رئیس دانشکده ملی طب گرمسیری کالج پزشکی بیلور در هوستون را متحیر کرد، زیرا کمتر از 1٪ داوطلبان در آزمایشات بالینی که شامل دهها هزار نفر بود  واکنشهای آلرژیک را تجربه کردند.

دکتر هوتز می گوید: "اگر شروع به مشاوره دادن به تمام مبتلایان به آلرژی که از سرنگ اپی نفرین استفاده می کنند کنیم تا از واکسیناسیون پرهیز کنند، این امر می تواند یک مشکل غیرقابل حل برای آمریکایی ها باشد."  هوتز گفت در حدود سه تا چهار میلیون آمریکایی در صورت بروز واکنش های آلرژیک به طور مداوم آدرنالین با خود حمل می کنند و 50 میلیون نفر دیگر در این کشور از آلرژی خفیف تری رنج می برند.

Pfizer و BioNTech، به همراه آژانس تنظیم کننده داروها و بهداشت انگلستان (MHRA)، در تلاشند تا به طور کامل هر مورد از واکنش آلرژیک را درک کنند و دلایل آن را دریابند . Moderna هنوز به درخواست اطلاعات درباره اینکه آیا داوطلبانی که سابقه آلرژی شدید دارند در آزمایشات آنها شرکت کرده اند، پاسخ نداده است.

موسسات ناظرانگلیس استفاده از واکسن تولید شده توسط Pfizer و BioNTech در پایان ماه گذشته را تأیید کردند. چند هزار نفر از روز سه شنبه که این واکسن برای واکسیناسیون دسته جمعی وارد انگلستان شد، واکسینه شده اند.

دکتر گرگوری پولاند، رئیس گروه تحقیقات واکسن در کلینیک مایو در مینه سوتا ، می گوید افرادی که سابقه واکنش آلرژیک به واکسن ها مانند شوک آنافیلاکتیک را داشتند، توصیه نمی شود که با این واکسن جدید واکسینه شوند. و کسانی که در حال حاضر نه نسبت به واکسن ها ، بلکه به مواد دیگر واکنش های آلرژیک نشان داده اند، همچنان باید مجاز به واکسیناسیون کووید- 19 با این واکسن باشند.

وی معتقد است که نهادهای نظارتی و ناظران انگلیس واکنش بیش از حد نشان داده اند. اما شرکت ها حتی پس از تأیید واکسن نیز باید از نزدیک این مسئله را مطالعه و حل کنند. اگر واكنش های آلرژيكی داشته اند ، بايد با افراد واكسن شده با اين واكسن تماس بگيرند و همچنين هرگونه واكنش جانبی عصبي را كه ممكن است در آينده رخ دهد ، بررسي كنند.

به عنوان مثال، دکتر پولان معتقد است که فلج محیطی صورت که در چهار شرکت کننده در آزمایش بالینی ایجاد شده است ، ممکن است واکنش نامطلوبی نسبت به واکسن نداشته باشد و می توانست کاملاً تصادفی بوجود آمده باشد.

 دکتر پاول اوفیت ، متخصص بیماری های عفونی و مدیر مرکز تقویت واکسیناسیون در بیمارستان کودکان فیلادلفیا ، در مصاحبه ای با CNN گفت: واکنشهای شدید آلرژیک به واکسن ها از هر 1.4 میلیون مورد تقریباً یک مورد رخ می دهد. و به جای دادن "توصیه های کلی" ، "بهتر است که سعی شود این دو مورد را مطالعه کنید تا بفهمید کدام یک از اجزای خاص واکسن موجب حساسیت می شود."

نام این دو بریتانیایی ذکر نشده است، اما به گفته Stephen Powis ، مدیر خدمات پزشکی بخش بهداشت در انگلیس ، "حال شان رو به بهبودی است."

سخنگوی آژانس تنظیم گردش داروها و محصولات بهداشتی انگلیس در نامه الکترونیکی نوشت: "ما گزارش هایی را که از این دو مورد دریافت کرده ایم کاملاً در اولویت داریم. به محض تجزیه و تحلیل تمام اطلاعات، ما توصیه های به روز شده را ارسال می کنیم. مطابق با دستورالعمل های فعلی ، به هر کسی که سابقه واکنش آلرژیک قابل توجهی دارد و قرار است علیه کووید-19 توسط واکسن Pfizer   تزریق شود ، توصیه می شود با پزشک یا سایر ارائه دهنده خدمات بهداشتی که این واکسن را تجویز کرده صحبت کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала