پیروزی مطلق سوسیالیست ها در انتخابات پارلمانی ونزوئلا

© AFP 2023 / Zurimar Campos / Venezuelan PresidencyПрезидент Венесуэлы Николас Мадуро во время телевизионного обращения во дворце Мирафлорес в Каракасе
Президент Венесуэлы Николас Мадуро во время телевизионного обращения во дворце Мирафлорес в Каракасе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای ملی انتخابات ونزوئلا ارقام مربوط به چگونگی توزیع کرسی های پارلمان تک مجلسی پس از انتخابات برگزار شده در این کشور را منتشر کرد که بر اساس آن ائتلاف سوسیالیست ها با کسب بیش از 91 درصد آرا از 277 کرسی نمایندگی پارلمان، 253 کرسی را از آن خود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک ، بر اساس داده های منتشر شده در وب سایت شورا ملی انتخابات ونزوئلا، کسب 4،317،819 رأی به جنبش قطب میهنی بزرگ سیمون بولیوار اجازه داد 253 کرسی پارلمان یا 91.34٪ کرسی ها را به خود اختصاص دهد. اتحاد احزاب سوسیالیست ونزوئلا تحت رهبری حزب سوسیالیست متحد حاکم ، به ریاست رئیس جمهور نیکولاس مادورو اداره می شود.

نفتکش ایران در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
کمک ایران به ونزوئلا در رفع کمبود سوخت

11 کرسی دیگر به جنبش اقدام دموکراتیک و از یک تا سه کرسی - به پنج حزب کوچک اختصاص یافت. سه کرسی که به جنبش های سیاسی داده نشده ،  به نمایندگان اقوام بومی تعلق می گیرد.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا با شرکت 107 حزب و انجمن سیاسی و  در کل بیش از 14 هزار نامزد ، د 6 دسامبر برگزار شد. بیش از 20 حزب ، از جمله خوان گوایدو رهبر مخالفان ، انتخابات را تحریم کرده و از رای دادن امتناع کردند.

طبق آخرین ارقام منتشره ، تعداد کل آرای شمارش شده 6،227،690 نفر و میزان مشارکت در انتخابات 30.5٪ است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала