برنامه جشن ۱۵ سالگی شبکه RT

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه جشن ۱۵ سالگی شبکه راشاتودی
برنامه جشن ۱۵ سالگی شبکه راشاتودی 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی RT برای اولین بار دهم دسامبر سال ۲۰۰۵ از استودیویی در مسکو برنامه اش را روی آنتن برد.

طی ۱۵ سال پخش برنامه RT که امروز در تلویزیون و به صورت آنلاین به شش زبان قابل دسترسی است به یکی از محبوب ترین شبکه های تلویزیونی بین المللی خبری در جهان تبدیل شده است. این شبکه جایزه بین المللی هیات داوران International Emmy  و همچنین از طرف چهره های برجسته عصر ما چون امیر کوستوریتسا، راجر واترز و الیور استون را دریافت کرده است.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر RT می گوید: « ما ۱۵ ساله شدیم. ماموران اطلاعاتی کل جهان، نفس راحت بکشید. در روز تولدمان قول می دهیم که در هیچ چیزی دخالت نکنیم.»
RT در روز تولد ۱۵ سالگی اش، ویدئوی « تهدید سبز» را منتشر می کند که به سبک فیلم های آموزشی آمریکایی در زمینه دفاع میهنی در زمان جنگ سرد ساخته شده است. ویدئویی خنده دار و کنایه آمیز که درباره چگونگی محافظت از خود در برابر امواج فعال RT توضیح می دهد.
در آستانه تولد RT ویدئوی دیگری نیز منتشرشد که در آن با کمک فناوری «دیپ فیک»، وسواس و حساسیت رهبران جهان را به شبکه تلویزیونی روسی نشان می دهد.

هر هفته ۱۰۰ میلیون نفر شبکه RT را در ۴۷ کشور جهان ( تحقیقات شرکت بین المللیIPSOS) تماشا می کنند. RT اولین شبکه خبری در جهان است که ۱۰ میلیارد بازدیدکننده در یوتیوب دارد و از بی بی سی، سی ان ان، الجزیره، یورونیوز و فاکس نیوز هم پیشی گرفته است.
طی ۱۵ سال صدها مصاحبه با روسای جمهور و مقامات اول کشورها در RT پخش شده است. رهبران روسیه، صربستان، اسلوونی، سوریه، بولیوی، ونزوئلا، آرژانتین، اکوادور و غیره با این شبکه گفتگو کردند. نمایش اختصاصی با حضور اسطوره خبرنگاری تلویزیونی لاری کینگ، برنده جایزه پولیترز، کریس هجز، رافائل کورئا رئیس جمهور سابق اکوادور، الکس سالموند وزیر اول سابق اسکاتلند پخش می شود.

RT؛ نه بار به فینال معتبرترین جایزه در زمینه برنامه های تلویزیونی یعنی Emmy راه یافته است. RT صاحب مقام طلای فستیوال تلویزیونی در مونته کارلو در زمینه «بهترین برنامه خبری ۲۴ ساعته» است. به طور کل این شبکه صدها جایزه بین المللی در زمینه رسانه و تلویزیون دریافت کرده است.
لاری کینگ اسطوره خبرنگاری تلویزیونی می گوید: « RT را کل جهان تماشا می کنند، برای همین ما به هم رسیدیم.»
کارگردان صرب امیر کوستوریتسا می گوید: « شبکه روسی RT ، بهترین نمونه و مثال برای یک شبکه تلویزیونی است،  برخلاف  بی بی سی و سی ان ان که اطلاعات یکجانبه و یک طرفه را منتشر می کنند.»

راجر واترز بنیانگذار Pink Floyd: «در تمام جهان شبکه‌های تلویزیونی خیلی جانبدار هستند. با رابطه‌های مختلف و دلایل بسیار گوناگون. با خوشحالی می‌خواهم خبر بدهم که از بسیاری رویدادها از طریق RT آگاهی حاصل می‌کنم».

اولیوراستون کارگردان امریکایی: «من فقط در شبکه‌ روسی RT خبر می‌بینم. به این شبکه بیشتر از رسانه‌های امریکا باور دارم که پروپاگندای خالص اند».

نویسندهٔ اسکاتلندی، اروین ولش:«RT جانبداری بی‌بی‌سی را نشان می‌دهد. مشخص است که «تلویزیون عمومی» ما، بیش از حد در فساد غرق است و به همین دلیل مغرضانه عمل می‌کند. کدام آموزش، خبر و تفریح؟ آیا شما برای این مزخرفات هزینه مجوز پرداخت می‌کنید؟»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала