هشدار آمریکا برای آمادگی دفع حملات فضایی

© Fotolia / Vadimsadovskiهشدار آمریکا برای آمادگی دفع حملات فضایی
هشدار آمریکا برای آمادگی دفع حملات فضایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا از ضرورت آمادگی برای دفع حملات فضایی خبر داد زیرا کیهان در حال تبدیل شدن به صحنه خصومت بین آمریکا و دشمنانش می شود.

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید امروز پنج‌شنبه در سند استراتژی جدید ملی فضایی ایالات متحده که در سایت کاخ ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده اعلام نمود که فضای کیهانی در حال تبدیل شدن به یک صحنه بالقوه برای خصومت بین ایالات متحده و دشمنان آن است، بنابراین در صورت لزوم واشنگتن، برای دفع حملات فضایی باید آماده هر اقدامی باشد.  

هشدار روسیه به آمریکا در مورد تقابل در فضا - اسپوتنیک ایران
هشدار روسیه به آمریکا در مورد تقابل در فضا

در این گزارش آمده است: "کاملا ضروری است تا ایالات متحده آمریکا کار نهادهای امنیت ملی، سیاست ها، استراتژی و اصول رازداری امنیتی و توانایی های خود را برای بازدارندگی های رزمی، نشان دادن رفتار مسئولانه و در صورت لزوم دفع تجحملات فضایی، افزایش دهد. "دفاع از منافع ایالات متحده در فضا"  در این گزارش به عنوان رکن اصلی آمده است.

این وظایف باید توسط نیروی فضایی ایالات متحده انجام شود که در دسامبر 2019 ایجاد شده است. تأکید شده است که فضا به دلیل تمایل رقبای ایالات متحده برای به چالش کشیدن واشنگتن، به یک حوزه "رقابت" تبدیل شده است.

شایان ذکر است که پیش از این، ایده تشکیل ارتش فضایی از سوی کاخ سفید مطرح شده بود، زیرا در استراتژی فضایی جدید آمریکا، فضا به عنوان یکی از مناطق عملیات نظامی تعیین شده است. پیش از این رونالد ریگان، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال 1983، برنامه دراز مدت علمی و تحقیقاتی و همچنین ابتکار استراتژیک دفاعی، یا "جنگ ستارگان" اعلام کرد. هدف اصلی این برنامه ایجاد یک منبع علمی و فنی برای توسعه سیستم دفاع مشترک گسترده با عناصر فضایی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала