واکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است

© AP Photo / Turkish Presidencyواکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است
واکنش اردوغان به مسابقه جنجالی فوتبال : فرانسه کشوری نژادپرست است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه گفت: جنجال رخ داده به خاطر اظهارات نژادپرستانه یکی از داوران در جریان بازی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم های پاری سن ژرمن و استانبول باشاک‌شهیر نشان می دهد كه گرایش های نژادپرستانه در فرانسه معاصر تا چه اندازه قوی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا گفت: "این  برخوردی  قابل بخشش نیست. ما همچنان بر این باوریم که (...) فرانسه به کشوری تبدیل شده که شعارها و اقدامات نژادپرستانه در آنجا  شدت می یابد."

دیدار سه‌شنبه شب تیم‌‌های فوتبال پاری‌سن‌ژرمن و استانبول باشاک‌شهیر در هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، با یک جنجال عجیب همراه شد.

حمله تند اردوغان به رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران
حمله تند اردوغان به رئیس جمهور فرانسه

این جنجال در دقیقه 20 بازی شکل گرفت، زمانی که سباستین کولتسکو داور چهارم رومانیایی مسابقه در ارتباط بیسیم با اویدیو هاتگان داور مسابقه، برای اشاره به یک بازیکن خطاکار در ترکیب تیم ترکیه‌ای از لفظ «آدم سیاه» استفاده کرد.

بازیکنان باشگاه ترکیه ای متوجه موضوع شدند و به همین دلیل به شدت اعتراض کرده و همگی  به رختکن رفتند.  با وجود پیشنهاد تیم داوری برای عوض شدن جای داور چهارم و کمک داور ویدئویی، بازیکنان تیم استانبول باشاک‌شهیر حاضر به بازگشت به زمین نشدند. این اتفاق زمانی رخ داد که  نتیجه بازی صفر بر صفر بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала