جنگ تجاری چین و آمریکا به نفع هر دو کشور است

© AP Photo / Andrew Harnikجنگ تجاری چین و آمریکا به نفع هر دو کشور است
جنگ تجاری چین و آمریکا به نفع هر دو کشور است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ تجاری طولانی مدت میان چین و ایالات متحده آمریکا، روابط کشاورزی بین دو کشور را قوی‌تر از هر زمان دیگر ساخت و برای هر دو کشور سودآور بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، روابط کشاورزی بین چین و ایالات متحده با وجود جنگ تجاری قوی تر از هر زمان دیگری است. چین به طور بی‌سابقه 11.2 میلیون متریک تن ذرت از ایالات متحده امریکا را برای یک فصل خریداری کرده که تقریبا 1.3 هزار درصد بیشتر از شروع جنگ تجاری بود.

بایدن پایان جنگ تجاری با چین را نزدیک نمی داند  - اسپوتنیک ایران
بایدن پایان جنگ تجاری با چین را نزدیک نمی داند

به عقیده نویسنده مقاله در بلومبرگ، هردو کشورها از جنگ تجاری منفعت حاصل نمودند. سود مزارع آمریکایی  ایالات متحده به  بالاترین سطح در 7 ساله گذشته رسید که بخشی از این منفعت به لطف جنگ تجاری با چین به دست آمده است. چین نیز نزدیک به 30 میلیون تن "دانه سویا"  ازا مریکا خریداری کرده است که بیشترین مقدار از سال 1991 تاکنون بوده است.

چین قبلاً آنقدر ذرت از ایالات متحده و اوکراین خریداری کرده است که واردات امسال برای اولین بار از 7.2 میلیون سهمیه تعیین شده توسط سازمان تجارت جهانی (WTO) فراتر رفت. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 خواستار افزایش 52 درصدی خرید کالاهای کشاورزی از  سوی چین شد. تا پایان ماه اکتبر ، چین 71 درصد از معامله را به پایان رسانده است.

شایان ذکر است که یکی از دلایل اصلی شروع جنگ تجاری در پایان سال 2017 کسری تجاری بزرگ در روابط دو جانبه پیش از این ، جو بایدن ، پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، گفته بود که قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و تعرفه تجاری را لغو کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала