موتور جدید روسی در آمریکا دستاورد سال شناخته شد

© Sputnik / Host photo agency / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر Стратегический бомбардировщик-ракетоносец Ту-160 во время воздушной части военного парада в Москве
Стратегический бомбардировщик-ракетоносец Ту-160 во время воздушной части военного парада в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رتبه بندی دستاوردهای جهان در سال 2020 در زمینه ساخت موتور که توسط مجله معتبر آمریکایی Aviation Week & Space Technology منتشر شده ، از جمله اولین پروازهواپیمای استراتژیک موشک انداز و بمب افکن توپولف ـ 160 ام نیروی هوایی روسیه با موتور جدید توربوجت سه شافت دو شاخه NK-32-02 ذکر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد : " کمپرسور و پره های توربین که تجدید طراحی شده اند ، همراه با خنک کننده بهبود یافته ، بازده سوختی موتور دو شاخه توربوجت را که قادر به کار در حالت پس سوز است ، افزایش داده است."

آمریکا اولین موتور موشک برای جایگزینی RD-180 روسی را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا اولین موتور موشک برای جایگزینی RD-180 روسی را دریافت کرد

در ماه نوامبر ، ، موتورهای سری جدید NK-32-02 برای بمب افکن توپولف ـ 160 ام  در مطلب منتشره در نشریه  The Drive ، قدرتمندترین موتورها برای هواپیماهای جنگی در جهان شناخته شدند. این نشریه خاطر نشان کرد که NK-32-02 بیش از 55000 پوند نیروی محرکه در جریان سوختن کامل ایجاد می کند. طبق نوشته  The Drive ، این موتور برد افکن توپولف ـ 160 ام   ​​را هزار کیلومتر افزایش می دهد. این روزنامه یادآور شد: "کمبود موتور مانعی جدی در برابر برنامه های بلند پروازانه مسکو برای از سرگیری تولید توپولف 160  بود که ابتدا  در سال 1994 متوقف شده بود."

​​ بمب افکن توپولف ـ 160 ام  با موتور جدید NK-32-02 برای اولین بار در ماه نوامبر به آسمان بلند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала