ادعای سردار ایرانی: در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم

© AP Photo / Fars News Agency/Omid Vahabzadehادعای سردار ایرانی: در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم
ادعای سردار ایرانی: در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین وزیر دفاع ایران اعلام کرد کشور وی در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا است.

به گزارش تسنیم ، سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع ایران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی مالک اشتر ، با اشاره به پیشرفت‌های به‌دست آمده در حوزه دفاعی گفت: امروز در حوزه موشک‌های ضد زره جزو سه کشور برتر دنیا و در حوزه سلاح‌های انفرادی جزو دو کشور برتر دنیا و همچنین در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا قرار داریم و اگر قوی باشیم صلح را همیشه خواهیم داشت.

سردار تقی‌زاده تصریح کرد: امروز در حوزه فضایی، موشکی، جنگ الکترونیک، پدافند و دریایی و‌‌‌... بسیاری از مسائل دیگر به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

برگِ برنده سپاه در خلیج فارس +تصاویر - اسپوتنیک ایران
برگِ برنده سپاه در خلیج فارس+تصاویر

جانشین وزیر دفاع ایران خاطرنشان ساخت یکی از دانشگاه‌های برتری که در سطح بین‌المللی امروز شناخته شده است دانشگاه صنعتی مالک اشتر است و به همین دلیل است که دشمنان، تحریم‌هایی را علیه این دانشگاه وضع کردند.

چندی پیش توماس نیودیک، روزنامه نگار و کارشناس نظامی در پورتال  The Drive The War Zone    ویژگی های دو موشک جدید ایرانی را مورد تجزیه و تحلیل قرارداد.

موشک اول ، موشک شهید حاج قاسم با برد 1400 کیلومتر، دارای سوخت جامد است. این امر باعث می شود استقرار جنگی آن سریع تر صورت گرفته و حمل و نقل و نگهداری طولانی مدت آن نسبت به موشک های با پیشرانه مایع ایمن تر باشد.

شهید حاج قاسم یک موشک دو مرحله است. طبق اطلاعات منتشره از سوی ایران، دایره خطای احتمالی یعنی شاخص دقت اصابت این موشک فقط  5 متر است.

شهید ابو مهدی - یک موشک کروز زمین پایه است. پرتاب آن از یک کانتینر سوار بر کامیون انجام می شود که برای دفاع ساحلی در برابر کشتی های دشمن طراحی شده است. این موشک قادر است اهداف را در مسافت حداکثر 1000 کیلومتر هدف قرار دهد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала