۲۸۱ مجرم حرفه ای در تهران دستگیر شدند

© Photo / IRNAسردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام داشت: مردم بدانند که الان فعالیت شرکت های لیزینگی صحت نداشته و دروغ است، مردم این فریب ها را باور نکنند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، بیان داشت: پنجمین مرحله از طرح کاشف با دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای و سابقه دار نظیر سارقان، زورگیران و مال خران و دیگر مخلان نظم و امنیت در محل پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی - اسپوتنیک ایران
تایید حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور و پیگیری پرونده ترور محسن فخری زاده

رحیمی ادامه داد: در اجرای این مرحله از طرح، ۶۱ باند نیز منهدم شد که ۲۲ باند در بحث سرقت های به عنف، ۱۱ باند در بحث سرقت منزل و اماکن، ۱۵ باند در بحث سرقت خودرو و موتورسیکلت و لوازم داخل خودرو، هشت باند در بحث جعل و کلاهبرداری و ... فعال بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع افراد دستگیر شده در این طرح به ۳۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند گفت: ۶۸ درصد از دستگیرشدگان دارای سوابق متعدد بودند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به فعالیت و کلاهبرداری در پوشش شرکت های لیزینگی اشاره کرد و گفت: مردم بدانند که الان فعالیت شرکت های لیزینگی صحت نداشته و دروغ است. مردم این فریب ها را باور نکنند. این شرکتها برای لیزینگ کردن باید از یک جایی خودرو را بگیرد در حال حاضر این اتفاق رخ نمی دهد پس مردم فریب این شرکت ها را نخورند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در حوزه طلا نیز همین مساله وجود دارد. اخیرا باندی را منهدم کردیم که بیش از ۴۰ نفر از اعضای آن شرکت بودند. این افراد با رفتارهای پیچیده از مردم پول می گرفتند که در بررسی های ما این شرکت ها سر بیش از ۲۰۰ نفر را کلاه گذاشتند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره ی وضعیت وقوع سرقت های خرد در تهران نیز گفت: از یک ماه گذشته تاکنون طرح جهادی و ویژه مبارزه با سرقت را با بهره گیری از تمام ظرفیت های پلیس تهران به مرحله اجرا گذاشتیم که نتیجه آن کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۳ درصدی کشف در یک ماه گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خاتمه با تاکید بر این که پلیس عکس العمل به شدت سخت و غیر قابل اغماضی با مرتکبان جرایم جنایی اعم از سرقتهای مسلحانه و خشن و آدم ربایی قتل و .... خواهد داشت گفت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه جرایم جنایی کاهش ۲۱ درصدی وقوع را داشته ایم همچنین بر روی پرونده های باز یک دهه گذشته نیز تمرکز ویژه ای داشتیم به طوری که کشفیات ما ۱۲۴ درصد افزایش داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала