رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه: تهران مذاکره مجدد درباره برجام را نمی پذیرد

CC BY 2.0 / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseres / Bundesministerium für Europa, Integration und Äusseresرئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه: تهران مذاکره مجدد درباره برجام را نمی پذیرد
رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه: تهران مذاکره مجدد درباره برجام را نمی پذیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه معتقد است که در خصوص مساله برجام هیچ گونه اعتمادی از سوی ایران به آمریکا وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آنتون خلوپکوف، رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه اظهار داشت که با بازگشت آمریکا به برجام، که کارشناسان امکان آن را در دوره ریاست جمهوری جو بایدن بعید ندانسته‌اند، تعادل به هم خورده در این توافق بین المللی به حالت اولیه باز خواهد گشت. 

آمریکا: اگر ایران از سرگیری مذاکرات وین را به تعویق بیندازد، به دنبال راه های دیگری خواهیم بود - اسپوتنیک ایران
امکان بازگشت آمریکا به برجام وجود دارد

خلوپکوف معتقد است که بی اعتمادی بین ایران و آمریکا به حدی رسیده است که هرگونه مذاکره بین دو طرف ازجمله در مورد برجام را ناممکن می کند. رئیس مرکز امنیت و انرژی روسیه تصریح کرد: این وضعیت تنها مربوط به ایران و آمریکا نمی‌شود و در دوره حکومت ترامپ، آمریکا به کشور غیرقابل اعتماد تبدیل شد که از هرگونه اجرای تعهدات بین المللی خود سر باز می زد. ترامپ خودداری آمریکا از اجرای تعهدات بین المللی را نوعی نمایش قدرت و توانمندی آمریکا تعبیر می‌کرد اما در وقاع نشانه غیرقابل اعتماد بودن این کشور است.

این کارشناس روس افزود: این مساله به برجام هم مربوط می شود و هیچ گونه اعتمادی از سوی ایران به آمریکا وجود ندارد و تهران مذاکره دوباره را نمی پذیرد. بهترین شرایط در وضعیت کنونی و آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن، بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام و اجرای تمام مفاد آن از سوی همه طرف های برجام است.

وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم اگر ساز و کار اینستکس برای تجارت ایران بطور واقعی فعال شود، ایران نیز به تعهدات داوطلبانه خود در چارچوب برجام بازمی گردد. اما اگر طرف آمریکایی بار دیگر بخواهد تحت تاثیر اسراییل شرایط جدید برای اجرای برجام مطرح کند هیچ نتیجه مطلوبی از اقدامات گرفته نخواهد شد و ایران زیر بار فشار نخواهد رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала