ایالات متحده در فروش تسلیحات به اوکراین رکورد زد

© Photo / U.S. Army Europeایالات متحده در فروش تسلیحات به اوکراین رکورد زد
ایالات متحده در فروش تسلیحات به اوکراین رکورد زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق گزارش سازمان همکاری و دفاعی ایالات متحده، این کشور در سال ۲۰۲۰ تسلیحات و ادوات نظامی به ارزش بیش از نیم میلیارد دلار به اوکراین فروخته است.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به گزارش سازمان همکاری و دفاعی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده تسلیحات به اوکراین با مبلغی رکوردی ۵۱۰.۵ میلیون دلار فروخت.

پیش بینی فروپاشی اوکراین
 - اسپوتنیک ایران
پیش بینی فروپاشی اوکراین

برای مقایسه، در سال ۲۰۱۹ این رقم ۲۷۲.۴ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۸ این مبلغ به ۲۵۰.۷ میلیون، در سال ۲۰۱۷ - ۲۰۷.۷ میلیون و در سال ۲۰۱۶ - ۲۲۶.۵ میلیون دلار بوده است. در دوره ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۵، ایالات متحده در کل ۱۷۹.۲ میلیون دلار اسلحه به اوکراین تحویل داده است.

در ماه نوامبر، کنستانتین ماکینکو معاون مرکز تجزیه و تحلیل استراتژی ها و فن آوری ها، در مورد نتایج آخرین درگیری در قره باغ، که به نظر وی روسیه بازنده بود اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای مسلح اوکراین دارای سیستم های تسلیحاتی هستند که روسیه ندارد، به ویژه سیستم های موشکی ضد تانک نسل سوم و هواپیماهای بدون سرنشین کامیکاز.

در ماه ژوئیه، الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت و دفاع ملی این کشور گفت که از سال ۲۰۱۵ تا سال جاری، واشنگتن کمک های نظامی خود را به کی یف به مبلغ دو میلیارد دلار ارائه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала