آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد
آمریکا سفیر ایران در یمن را تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا سفیر ایران در یمن را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه‌ای حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن و دانشگاه المصطفی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

نمکی: درست است که با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم - اسپوتنیک ایران
نمکی: درست است که با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم

در این بیانیه حسن ایرلو، سفیر تهران در یمن به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در لیست تحریم های ثانویه قرار گرفته است. دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام داشت: "رژیم ایران اخیراً ایرلو را به عنوان نماینده ایران برای شورشیان حوثی به صنعا فرستاد. با این کار، ایران تنها کشوری است که حوثی‌ها را به رسمیت می شناسد و به اصطلاح نماینده رسمی برای حوثی ها تعیین می‌کند. سال‌ها ایرلو از تلاشهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تأمین سلاح‌های پیشرفته و آموزش به حوثی‌ها پشتیبانی کرده است. وی با دیگر رهبران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پشتیبانی از عملیات این گروه در سراسر شبه جزیره عربستان و یمن هماهنگی انجام داده است".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "دانشگاه بین المللی المصطفی مستقر در ایران که در بیش از 50 کشور شعبه دارد، اجازه فعالیت‌های اطلاعاتی را به سپاه پاسداران با مجموعه دانشجویی خود که شامل تعداد زیادی دانشجوی خارجی و آمریکایی است، به عنوان یک شبکه استخدام بین المللی می‌دهد."

در این بیانیه همچنین نام یوسف علی معراج (Yousef Ali Muraj) یک تبعه پاکستانی به دلیل "همکاری با سپاه پاسداران" در تحریم‌های امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا به چشم می‌خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала