۷ واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V در مقیاس گسترده

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ۷ واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V در مقیاس گسترده
۷ واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V در مقیاس گسترده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۷ واقعیت در مورد واکسیناسیون اسپوتنیک V در مقیاس گسترده که با توجه به انتشار بسیاری از مقالات نادرست که از زمان شروع واکسیناسیون در مقیاس بالا در رسانه های روسیه ظاهر می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ۱- در حال حاضر فقط ۴ واکسن در جهان وجود دارد که نتایج فاز ۳ آنها با این ترتیب منتشر شده است: پی فایزر، اسپوتنیک V، مدرنا، آسترا زنسا که از نظر ایمنی، کارایی، هزینه و تدارکات دارای مزایای قابل توجهی هستند.

۲- ​در حال حاضر، روسیه، چین و امارات متحده عربی تنها سه کشوری در جهان هستند که افراد را خارج از آزمایشات بالینی واکسینه می کنند.

​۳- اثر واکسن اسپوتنیک V بر اساس بررسی موقت دوم ۱۸.۷۹۴ داوطلب است که از ۹۱.۴ درصد فراتر رفت.

​بیش از ۱۰۰ هزار نفر در خارج از آزمایشات بالینی در روسیه واکسینه شده اند و بیش از ۲ میلیون نفر در ماه دسامبر واکسینه می شوند.

۴- کشورهای دیگر، پس از انتقادات اولیه، رویکرد روسیه را دنبال می کنند: واکسن Pfizer قبل از انتشار نتایج فاز ۳ در انگلستان ثبت شده بود. احتمالاً ایالات متحده نیز همین کار را انجام دهد.

​انگلیس و ایالات متحده از مجوز استفاده اضطراری برای ثبت واکسن ها تا زمان کامل آزمایشات فاز ۳ استفاده خواهند کرد.

۵- در ۲۵۰ مطالعه بالینی که طی چند دهه انجام شده است، نشان می دهد بردار آدنو ویروسی انسانی مورد استفاده در واکسن اسپوتنیک V در طولانی مدت ایمن است. هیچ مطالعه ایمنی طولانی مدت برای رویکردهای جدید مانند mRNA و آدنو ویروس شامپانزه وجود ندارد.

 

​۶- مزیت اصلی اسپوتنیک V استفاده از دو ناقل آدنو ویروسی مختلف برای دو واکسیناسیون است. واکسن هایی که از مکانیسم تکثیر یکسان استفاده می کنند، دو برابر واکسن دوم را کم می کنند زیرا به واکسن اول پاسخ نمی دهند.

​۷- علی رغم برخی تلاشهای نادرست برای تضعیف واکسن به دلیل رقابت و ژئوپلیتیک، اسپوتنیک V در حال پیشرفت مداوم و ارسال به آمریکای لاتین، خاورمیانه، آسیا، آفریقا و دیگر مناطق است، همانطور که بسیاری از مردم از طریق لابی های اطلاعاتی می بینند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала