انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل

© AP Photo / Kamran Jebreiliانتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل
انتقاد تند وزیر اطلاعات پیشین عربستان از اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاعات پیشین عربستان در کنفرانس امنیتی بحرین، شدیدا اسزائیل را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ترکی الفیصل، شاهزاده شناخته شده سعودی که پیش از این بیش از دو دهه ریاست دستگاه اطلاعات این کشور را بر عهده داشت و سفیر عربستان در آمریکا و انگلیس نیز بود، در نشست امنیتی امروز (یکشنبه) بحرین که به صورت مجازی برگزار شد، به شدت گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هر گونه قرارداد عادی‌سازی باید به فلسطینی‌ها در رسیدن به کشور مستقل‌شان کمک کند.

حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد - اسپوتنیک ایران
حریم هوایی عربستان برای اسرائیل آزاد شد

ترکی الفیصل تاکید کرد: اسرائیل یک قدرت استعمارگر غربی است که فلسطینی‌ها را چه کودک چه بزرگسال، چه زن چه مرد در بازداشتگاه‌ها با بدترین اتهام‌های امنیتی زندانی کرده و آنها بدون دسترسی به عدالت در این بازداشتگاه‌ها از بین می‌روند، آنها (اشغالگران) آنگونه که دوست دارند خانه‌ها را ویران می‌کنند و هر کسی را بخواهند به قتل می‌رسانند.

این شاهزاده سعودی افزود: اسرائیلی‌ها خواهان روابطی با عربستان هستند، اما سگ‌های وحشی خود را در رسانه‌ها علیه ما می‌فرستند و یک زخم باز را نمی‌توان با مسکن درمان کرد. "تنها با طرح صلح عربی موفق به مقابله با ایران خواهیم شد و بدون مشارکت عربستان نمی‌توان آن را توافقات ابراهیم (توافق‌های صلح اسرائیل با کشورهای عربی) نامید.

اشکنازی که در این نشست بلافاصله پس از ترکی الفیصل صحبت کرد، ضمن ابراز تاسف خود از اظهارات نماینده عربستان گفت: فکر نمی‌کنم آن سخنان فضا و تغییراتی را که در خاورمیانه در حال وقوع است، منعکس کند.

وزیر خارجه اسرائیل در ادامه افزود: ما می‌توانیم مانند گذشته بازی اتهام‌زنی را در پیش بگیریم و یا اینکه از این فرصت برای پیشنهاد صلح استفاده کنیم، توافق‌های ابراهیم پنجره‌ای برای تغییر فرصت‌ها گشود و امیدواریم عربستان و فلسطینی‌ها برای بزرگ شدن این حلقه به آنها ملحق شوند و مانند گذشته به بازی اتهام‌زنی‌ ادامه ندهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала