ملکه بریتانیا بزودی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شود

© REUTERS / Chris Jacksonملکه بریتانیا بزودی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شود
ملکه بریتانیا بزودی در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الیزابت دوم و همسرش بر اساس توصیه پزشکانشان بزودی در مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و همسرش فیلیپ دوک ادینبورگ قصد دارند اقدام به واکسیناسیون ویروس کرونا نمایند.

طبق مطالب منتشر شده در این نشریه، زوج سلطنتی در هفته های آینده دارویی برای COVID-19 به عنوان بخشی از مرحله دوم واکسیناسیون دریافت می کنند که به ویژه افراد بالای 80 سال را پوشش می دهد. به این ترتیب، زوج سلطنتی قصد دارند افراد بیشتری را به واکسیناسیون علیه عفونت جدید تشویق کنند. ملکه 94 ساله و دوک 99 ساله پیشنهاد دریافت واکسن را به توصیه پزشکان معالج خود پذیرفتند.

ملکه الیزابت دوم در دوران قرنطینه اسب سواری می‌کند + عکس - اسپوتنیک ایران
ملکه الیزابت دوم در دوران قرنطینه اسب سواری می‌کند + عکس

کارشناسان بهداشت عمومی متقاعد شده اند که اگر الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در مورد واکسیناسیون علنی صحبت کنند، برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشر شده توسط نظریه پردازان توطئه کمک زیادی خواهد کرد. در انگلیس، این نگرانی وجود دارد که گزارش های نادرست از ویروس کرونا و واکسن منجر به امتناع گسترده واکسن شود.

همچنین بحث در مورد مشارکت شاهزاده ها، چارلز و ویلیام در برنامه واکسیناسیون ادامه دارد. انتظار می رود که آنها بتوانند ایده واکسیناسیون را رواج دهند، اما در عین حال می توان آن را "سیاسی کردن" خانواده دانست. با این وجود، مشارکت ملکه به عنوان فراخوانی برای ملت تلقی خواهد شد. این نشریه یادآور می‌شود که در سال 1957، الیزابت دوم اعلام کرد که فرزندانش، پرنس چارلز و پرنسس آن علیه فلج اطفال واکسینه شده اند. به این ترتیب وی می خواست ترس از واکسن را برطرف کند.

بر اساس برنامه واکسیناسیون انگلیس اولین گروهی که واکسن را دریافت می‌کنند، کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و ساکنان خانه سالمندان هستند. آنها هفته آینده واکسینه می شوند.

تعداد کل افراد آلوده در انگلیس از 1.7 میلیون نفر گذشته است. در همین زمان، بیش از 61 هزار بیمار در این کشور فوت کردند که بالاترین رقم در اروپا است. در مجموع از ابتدای شیوع همه گیری بیش از 66.4 میلیون نفر در سراسر جهان آلوده شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала