آمریکا روس‌های مقیم جزایر کوریل را بومی ژاپن می‌شناسد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaآمریکا روس‌های مقیم جزایر کوریل را بومی ژاپن می‌شناسد
آمریکا روس‌های مقیم جزایر کوریل را بومی ژاپن می‌شناسد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا روس‌های متولد جزایر کوریل جنوبی را بومی کشور ژاپن می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده روس‌هایی را که در کوریل جنوبی به دنیا آمده اند، بومی ژاپن می داند. این در قوانین لاتاری گرین کارت آمریکا که روز یکشنبه، 6 دسامبر توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شده است، بیان شده است.

واکنش روسیه به بیانیه ژاپن در خصوص مالکیت جزایر کوریل - اسپوتنیک ایران
واکنش روسیه به بیانیه ژاپن در خصوص مالکیت جزایر کوریل

در این پیام آمده است: " افرادی که در جزایر هابومای، شیکوتان، کوناشیری و ایتوروپ متولد می شوند، در ژاپن مالیات می پردازند. افرادی که در ساخالین جنوبی متولد می شوند مشمول پرداخت مالیات در روسیه می‌شوند. ”

بر اساس داده‌های روزنامه ژاپنی هوکایدو شیمبون، این شرط در قوانین مربوط به لاتاری گرین کارت ایالات متحده در سال 2018 وجود دارد.

در ماه سپتامبر، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مکالمه تلفنی داشتند و طی آن رهبران دو کشور قصد مشترک خود را برای ادامه تلاش ها برای پیشبرد روابط مسکو و توکیو در جهت منافع مردم دو کشور و به طور کلی منطقه آسیا و اقیانوسیه تأیید کردند.

در نتیجه جنگ جهانی دوم، روسیه و ژاپن به دلیل ادعای توکیو در باره جزایر کوناشیر، ایتوروپ، شیکوتان و تعدادی از مناطق کوریل کوچک تاکنون پیمان صلح امضا نکردند. ژاپن همچنان آنها را "سرزمینهای شمالی" خود می داند، گرچه در نتیجه جنگ آنها به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ملحق شده بودند.

در اواخر سال 2018، پوتین و نخست وزیر ژاپن سپس شینزو آبه توافق کردند که مذاکرات روسیه و ژاپن را در مورد پیمان صلح بر اساس اعلامیه مشترک 19 اکتبر 1956 تشدید کنند. با این حال هنوز به توافق نرسیده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала