تولید زعفران گلخانه‌ای در قطر کلید خورد +ویدئو

© Photo / Pixabayسارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس
سارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش یک تاجر قطری برای تولید زعفران به روش هواکشت نتیجه‌بخش بوده و قطر در تولید زعفران خودکفا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جابر منصوری تاجر قطری، به مدت ۳ سال است که به تولید زعفران با روش ایروپونیک یا هواکشت روی آورده است و اکنون گرانترین ادویه جهان را در یک گلخانه‌‌ی ۱۵۰ متری پرورش می‌دهد. او امیدوار است که شکوفایی تجارت در نهایت به او اجازه دهد تا ۲۵ درصد از بازار زعفران مورد نیاز در قطر را تامین کند. این تاجر قطری در این رابطه عنوان کرد: «تحقیقات برای تولید زعفران را حدود سه سال پیش شروع کردیم. من به کشورهای مشهور در حوزه زعفران سفر کردم تا در مورد روش‌های مدرن کشت آن ایده بگیرم. پس از سه سال آزمایش به اینجا آمدم و کشت آن را از دو طریق امتحان کردم تا اینکه به این نتیجه رسیدیم.»

بسیاری از کاربران تلاش و پیشرفت قطر را در تولید زعفران گلخانه‌ای تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند این روش در سال ۲۰۰۶ در چین ابداع شده بود. این کاربران معتقدند این زعفران جای رقابت با زعفران ایرانی را ندارند و ممکن است چنین شرکت‌هایی بخواهند با برندسازی، زعفران ایران را با نام خود به فروش برسانند.

برخی از کاربران نیز معتقدند روش گلخانه‌ای برای تولید زعفران به صرفه نیست و عنصر اصلی در تولید این ادویه گران‌بها را زمین کشت می‌دانند. گروهی از کاربران نیز با مقایسه پیشرفت کشورهای همسایه ایران با شرایط کنونی ایران، ضمن اظهار تاسف عنوان می‌کنند در حالیکه سایر کشورها در حال توسعه و پیشرفت هستند مردم ایران درگیر مشکلات معیشتی می‌باشند و در صف گوشت و مرغ می‌ایستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала