نمکی: درست است که با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: درست است که با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم
نمکی: درست است که با دست بسته در اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اظهار داشت که دنیا کشورش را به عنوان یکی از پیشتازان عرصه واکسن‌سازی قبول کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،  سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اظهار داشت: من از نخستین روزها به بحث کووید-۱۹ در دنیا که اواخر دسامبر و دی ماه سال قبل بود، تمام تپش و ضربان‌های قلبم با فراز و فرودهای این بیماری تنظیم شده بود. روزهای اول با اینکه ما از قبل خودمان را آماده کرده بودیم، این جریان ما را غافلگیر کرده بود. ما به گونه‌ای خودمان را آماده کردیم که فرض کردیم، این نسیم یک طوفان است.

نمکی: بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود - اسپوتنیک ایران
نمکی: بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود

وزیر بهداشت ایران افزود: روزهای اول می‌دیدم که این بمب ویروسی در گوشه‌های این سرزمین منفجر می‌شود و گرفتار عرصه‌ای گسترده هستیم که از قم به اراک، از اراک به کاشان و سپس به گیلان و ... می‌رود. از طرفی ما مملکتی با گستره چندین کشور اروپایی و با تنوع اقلیمی و فرهنگ بسیار بالا داریم. مدیریت این اقلیم پراکنده بسیار دشوار است.

نمکی بیان داشت: در چنین شرایطی خدا تفضل فرمود و بندگان پاکیزه‌اش را مامور کرد که به وزیر بهداشت زنگ بزنند و بگویند که در این شرایط تنها نیستی و این دل من را تسلی می‌داد. اینکه خداوند یک بنده‌ای را قابل بداند که روزهای سخت مملکش را به او بسپارد و دستش را هم بگیرد، یک موهبتی است. بنابراین بحث مدیریت کرونا مدیریت وزارت بهداشت نیست، بلکه بحث مدیریت نظام جمهوری اسلامی است و با این اقدام به بیرون از مرزها سیگنالی دهیم که درست است که با دست بسته در این اقیانوس تحریم رها شدیم، اما خوب شنا کردیم، امتیاز آوردیم، از شما جلو بودیم. همین اکنون هم پنج به یک از آمریکایی‌ها جلو هستیم.

وزیر بهداشت ایران تصریح کرد: ما در این مملکت دو ماهه رمدسیویر و فاویپیراویر را ساختیم. در عرض ۵۶ روز ونتیلاتور و ماسک را به اندازه‌ای تولید کردیم که می‌توانستیم صادر کنیم. اجازه نداده و نمی‌دهیم که این غرور ملی آسیب ببیند و خواهید دید که در زمینه واکسن هم کاری کارستان خواهیم کرد. اکنون دنیا قبول کرده است که ما یکی از پیشتازان عرصه واکسن‌سازی دنیا هستیم.

وی افزود: من روزهای آینده را به شدت روشن‌تر از امروز می‌بینم و تردید ندارم که برگ‌های برنده قابل توجهی برای دنیا داریم که رو خواهیم کرد و این جسارت به دلیل اعتمادی است که به لطف الهی دارم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала