درخواست کارمند فراری سازمان های اطلاعاتی آمریكا از ترامپ

© AFP 2023 / CARL COURT درخواست کارمند فراری سازمان های اطلاعاتی آمریكا از ترامپ
درخواست کارمند فراری سازمان های اطلاعاتی آمریكا از ترامپ  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن ، کارمند پیشین سازمان های اطلاعاتی آمریكا از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی آمریكا درخواست کرد اگر بخواهد قبل از کتار رفتن از سمت خود فقط یک نفر را عفو کند، این یک نفر جولیان آسانژ ، بنیانگذار و توسعه دهنده وبسایت افشاگر ویكلیكس باشد.

به گزارش اسپوتنیک، اسنودن در توییتر خود نوشت: "آقای رئیس جمهور ، اگر در طول مدت حضور دردفتر  خود فقط یک عفو می کنید ، لطفا جولیان آسانژ را آزاد کنید. فقط شما می توانید جان او را نجات دهید."

پیش از این در گزارش سی ان ان گفته  شده بود که ممکن است ترامپ قبل از خروج احتمالی از کاخ سفید پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود  بطور همزمان تعدادی از افراد محکوم شده را عفو کند.

اسنودن - اسپوتنیک ایران
اسنودن قصد دارد شهروندی روسیه را دریافت کند

اسنودن ، کارمند پیشین سازمان های اطلاعاتی آمریكا در ژوئن ۲۰۱۳ اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از شیوه‌های جاسوسی و تعقیب شهروندان توسط نیروهای اطلاعاتی آمریکا را به نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست ارائه داد. وی همچنین جزئیات شنود مکالمات تلفنی رهبران جهان را فاش کرد.

پس از افشای این اسرار، اسنودن به هنگ‌کنگ رفت و سپس به مسکو سفر کرد و در آنجا پناهنده شد.

جولیان آسانژ، روزنامه‌نگار، برنامه‌نویس رایانه، کنشگر اینترنت و از بنیان‌گذاران وبگاه ویکی‌لیکس و سردبیر استرالیایی آن است. هدف ویکی‌لیکس به عنوان یک رسانه اینترنتی افشاگر برای اخبار سیاسی و اجتماعی، ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها است. وی به خاطر افشاگری های خود بازداشت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала