گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریكا در بیانیه ای اعلام کرد ایالات متحده چهار شرکت چینی از جمله غول نفتی CNOOC را به "لیست سیاه" خود اضافه كرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت China Construction Technology Co. Ltd.  (CCTC) ، China International Engineering Consulting Corp. (CIECC) ، شرکت China National Offshore Oil Corp.  (CNOOC) و Semiconductor Manufacturing International Corp. (SMIC) به عنوان "شرکتهای کمونیست نظامی چین" که با مجتمع صنایع نظامی چین همکاری می کنند، در این لیست گنجانده شده اند.

"لیست سیاه" به رئیس جمهور ایالات متحده اجازه می دهد تا هرگونه فعالیت تجاری شرکت های مربوطه در آمریکا را مورد تحریم قرار دهد.

بایدن از سیاست آینده آمریکا نسبت به ایران ، روسیه و چین سخن گفت  - اسپوتنیک ایران
بایدن از سیاست آینده آمریکا نسبت به ایران ، روسیه و چین سخن گفت

پیشتر مجلس نمایندگان كنگره آمریكا به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب كرد كه می تواند شركت های چینی را امکان عرضه سهام خود در بورس های آمریكا محروم کند.

در سند مصوبه خاطرنشان می شود این طرح قانونی باید یک مشکل طولانی مدت را حل کند که اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین به آن شدت بخشیده است. به عقیده نویسندگان این لایحه ، چین از واگذاری امکان دسترسی تنظیم کننده های آمریکایی به گزارش های حسابرسی خود امتناع می ورزد. قانون جدید شرکت های چینی فعال در ایالات متحده را موظف می کند همچون  شرکت های آمریکایی از  نشریفات کنترل گزارش های حسابرسی خود عبور کنند.

همچنین ، شرکت های خارجی فعال در بورس های ایالات متحده باید ثابت کنند که متعلق به یک دولت خارجی نبوده  و تحت کنترل مقامات حکومتی قرار ندارند.

پیش از این جو بایدن پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده گفته بود که قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و حقوق گمرکی وضع شده توسط رئیس دولت فعلی ، دونالد ترامپ را لغو کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала