پنج ناو خطرناک نیروی دریایی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها

© Sputnik / Vitaliy Ankovپنج ناو خطرناک نیروی دریایی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها
پنج ناو خطرناک نیروی دریایی روسیه از دیدگاه آمریکایی ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی "نشنال اینترست" از پنج ناو خطرناک نیروی دریایی روسیه نام برده که "نمی توان آنها را دست کم گرفت" زیرا "آنها دارای قدرت آتش جدی هستند."

به گزارش اسپوتنیک، ، رزمناو موشک انداز اتمی سنگین "پتر کبیر" (جزو طرح 1144 اورلان) ، "بزرگترین کشتی جنگی سطحی در جهان" در مکان اول قرار دارد. در این نشریه آمده است كه ماموریت اصلی چنین رزمناو های موشک انداز اتمی سنگین "تعقیب و خنثی كردن ناوهای هواپیمابر آمریكایی است."

پرتاب موشک از رزمناو پتر کبیر روسیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
پرتاب موشک از رزمناو پتر کبیر روسیه + ویدئو

دومین "کشتی خطرناک" در این نشریه ، رزمناو موشک انداز  "مسکوا" (طرح 1164 آتلانت)  است که مانند پتر کبیر ، به عنوان "قاتل ناو هواپیمابر" طراحی شده اما از لحاظ اقتصادی با صرفه تر است.

سومین کشتی در لیست "نشنال اینترست" ناو طرح  20380 "سوبرازیتلنی" ، مجهز به سامانه  Package-E / NK است که در دنیا بی نظیر بوده و قادر به شلیک همزمان اژدر حرارتی با کالیبر کوچک و موشک ضد اژدر M-15 می باشد.

چهارمین ناو در فهرست این مجله آمریکایی  ناوشکن طرح 956-А  "ساریچ" به نام "ناستویچیوی" است که به موشک های کروز ضد کشتی مافوق صوت " P-270 "Moskit" مسلح است.

آخرین ناو در این فهرست تنها ناو هواپیمابر روسیه است که در حال تعمیر آن هستند. خاطرنشان می شود که این ناو هواپیما بر طرح 1143.5 به نام آدمیرال کوزنتسوف "همچنان تهدیدی جدی برای رقبای کرملین است زیرا فرصت های بیشتری را به روسیه برای اعزام هواپیماهای خود در سراسر جهان می دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала