کویت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند

© Fotolia / Peyman Kaiediکویت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند
کویت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه کویت از علاقه مندی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای پایان دادن به مناقشه با قطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت روز جمعه اظهار داشت که قطر و همسایگان آن، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در حال انجام مذاکرات مثمر ثمر برای حل درگیری‌ها با این کشور که بیش از 3.5 سال ادامه دارد، هستند؛ وی بیان داشت که تمامی کشورها علاقه مند به پایان این درگیری‌ها هستند.

هدف سفر کوشنر به عربستان و قطر چیست؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هدف سفر کوشنر به عربستان و قطر چیست؟

وزیر امور خارجه کویت در تلویزیون ملی این کشور تصریح کرد: به عنوان بخشی از تلاشهای مداوم برای آشتی کشورهای خلیج فارس، اخیراً مذاکرات مثمر ثمری برای دستیابی به منافع کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است، همه مذاکره کنندگان برای تثبیت وضعیت خلیج فارس ابراز تمایل کردند.

وی همچنین از جارد کوشنر، فرستاده ویژه دونالد ترامپ به خاورمیانه و مشاور ارشد رئیس جمهور ایالات متحده که هم اکنون در حال مذاکره با رهبران منطقه برای حل مناقشه قطر است، برای تلاش در این راستا تشکر کرد.

این در حالی است که پیش از این شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در حساب توئیتری خود "تلاش‌های آمریکا برای حل بحران قطر" را مورد تمجید قرار داده بود.

عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در پنجم ژوئن 2017 اندکی بعد از اولین سفر رسمی دونالد ترامپ به منطقه و دیدارش با سران این کشورها، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع و با بستن مرزهای زمینی و هوایی، عملا قطر را محاصره کردند. این چهار کشور عربی برای عادی شدن روابط با دوحه، خواستار قطع رابطه با ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала