هشدار نتانیاهو به بایدن برای بازگشت به برجام

© REUTERS / Pool / Ohad Zwigenbergدلایل سفر نتانیاهو به عربستان
دلایل سفر نتانیاهو به عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق هسته ای قبلی با ایران در صورت روی کار آمدن دولت جو بایدن در واشنگتن اشتباه است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه ای با مایکل دوران، محقق موسسه هادسون آمریکا گفت: "بازگشت به توافق هسته ای غیرقابل استفاده با ایران اشتباه خواهد بود."

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از نتانیاهو نوشت: "مطابق با توافق قبلی، ایران مجاز به تولید سانتریفیوژهای مدرن بود كه توانایی غنی سازی اورانیوم را دو برابر كرد که به سرعت می توانست به آنها بمب بدهد."

بایدن پیش از این احتمال بازگشت به توافق هسته ای با ایران را که در سال 2015 منعقد شده بود را اعلام کرد. در سال 2018 دونالد ترامپ تصمیم گرفت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که در زمان دولت اوباما منعقد شد، خارج شود و تحریم های ایران را بازگرداند.

پیشتر نیز نتانیاهو با تکرار برخی ادعاها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که نباید به برجام قبلی بازگشت و برای اطمینان از این‌که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، باید سیاست‌های سازش‌ناپذیر ادامه دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала