عربستان: کشورهای عربی و قطر به حل اختلافات نزدیک شده اند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان: قطر و کشورهای عربی به حل اختلافات نزدیک شده اند
عربستان: قطر و کشورهای عربی به حل اختلافات نزدیک شده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عربستان از نزدیک بودن توافق و حل مشکلات کشورهای عربی و قطر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان که از طریق ویدئو کنفرانس نشست گفتگوهای مدیترانه شرکت کرده است، گفت: کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی که بیش از سه سال و نیم  پیش روابط خود با قطر را آن قطع کرده اند، به حل و فصل این درگیری نزدیک شده اند.

کویت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند - اسپوتنیک ایران
کویت: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال پایان دادن به مناقشه قطر هستند

وزیر امور خارجه عربستان گفت: ما به لطف تلاش های کویت و حمایت قاطعانه رئیس جمهور و دولت آمریکا برای نزدیک کردن مواضع طرفین به پیشرفت قابل توجهی در روزهای اخیر رسیده ایم.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم که این پیشرفت با نوعی توافق مشخص به پایان برسد. من خوش بین هستم که به تکمیل یک توافق بین همه ملت های درگیر این موضوع نزدیک می شویم. به توافقی که برای همه طرفها مناسب باشد.

پیش از این احمد ناصر الصباح، وزیر خارجه کویت اظهار داشت که قطر و همسایگان این کشور، کشورهای عربی خلیج فارس در مورد حل بحران پیرامون قطر که بیش از سه و نیم سال است که همچنان ادامه دارد، در حال مذاکرات سازنده ای هستند.

وی همچنین از جارد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا که هم اکنون با رهبران منطقه خلیج فارس جهت حل بحران پیرامون قطر مذاکره می کند، تشکر و قدرانی کرد.

 دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم دارد اختلافات بین قطر و همسایگانش را که از سال 2017، پیش از ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده را حل و فصل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала