واکنش روسیه به اجرای طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها توسط ایران

© Sputnik / Alexander Natruskinواکنش روسیه به طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها در ایران
واکنش روسیه به طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که اجرای قانون تشدید فعالیت های هسته ای توسط ایران وضعیت پیرامون برجام را پیچیده تر می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام نمود که اجرای قانون تشدید فعالیت های هسته ای توسط ایران وضعیت پیرامون برجام را پیچیده تر می کند و مسکو انتظار دارد اقدامات پیش بینی شده در قانون تشدید فعالیت های هسته ای در ایران اجرا نشود.

چون و چرای بحث های مختلف در باره اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چون و چرای بحث های مختلف در باره "اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم ها"

میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این خصوص گفت: اجرای قانون تشدید فعالیت های هسته ای در ایران وضعیت برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) را به طور قابل توجهی پیچیده خواهد کرد.
وی گفت: "این تصمیم، تا آنجا که می توان قضاوت کر، در پاسخ به ترور یک دانشمند ایرانی (محسن فخری زاده)  درجمعه گذشته گرفته شد. البته، اگر اقدامات پیش بینی شده توسط نمایندگان مجلس به مرحله اجرا درآید، این امر به طور قابل توجهی اوضاع پیرامون توافق هسته ای را پیچیده خواهد كرد. اتفاقاً ، بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان كردند كه هدف از ترور این دانشمند، ظاهراً تحریک ایران برای برداشتن گامهایی بود كه مانع از عادی شدن اوضاع در مورد برجام در سال اینده شود".
اولیانوف گفت: "ما امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد. علاوه بر این بر اساس اطلاعات دریافتی، قدرت اجرایی در ایران نیز از چنین اقداماتی استقبال نمی کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала