لبنان ادعاهای انتقام قتل فیزیکدان ایرانی توسط حزب الله را نپذیرفت

© Flickr / Caleb Phillipsلبنان: ادعاهای انتقام قتل فیزیکدان ایرانی توسط حزب الله را نپذیرفت
لبنان: ادعاهای انتقام قتل فیزیکدان ایرانی توسط حزب الله را نپذیرفت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه لبنان، شاربل وهب گفت، فرضیات و اظهارات مربوط به تلافی احتمالی ایران برای قتل محسن فخری زاده فیزیکدان هسته ای توسط جنبش حزب الله لبنان غیر قابل قبول و بی اساس دانست و اعلام نمود که بیروت در موقعیت انجام این کار نیست.

به گزارش اسپوتنیک وزیر امور خارجه لبنان شاربل وهب روز پنجشنبه در کنفرانس آنلاین گفتگوهای مدیترانه ای گفت: "من این باور را قبول نمی كنم، نمی فهمم و كاملاً با این عقیده مخالفم كه پاسخ ایران به ترور فخری زاده از طریق حزب الله باشد. ایران یك كشور بزرگ است."

دانشمند و شخصیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
شخصیت‌های هسته‌ای ترور شده ایران - داده نمایی

به گفته وی: "لبنان نمی تواند از ایران دفاع کند - این یک معادله نابرابر است.
وهبی در مورد نقش تهران در روند تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان، تأکید کرد که روابط ایران و ایالات متحده هیچ ارتباطی با تشکیل کابینه جدید لبنان ندارد.
 
وزیر افزود: "اکنون یک ماه است (نخست وزیر سعد حریری) در تلاش برای تشکیل دولت است. انتظار می رفت که همه چیز به سرعت پیش رود، اما یافتن تعادل بین طرفین کار دشواری است."
گفتنی است، آقای فخری زاده در تاریخ 27 نوامبر در یک سوقصد در تهران کشته شد، وی به شدت زخمی شد و در بیمارستان درگذشت. وی رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری تحت وزارت دفاع ایران بود و به عنوان معاون رئیس گروه نظامی خدمت می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала