اقدام ضد چینی جدید در آمریکا

© Depositphotos.com / Maxxyustasاقدام ضد چینی جدید در آمریکا
اقدام ضد چینی جدید در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان كنگره آمریكا به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب كرد كه می تواند شركت های چینی را امکان عرضه سهام خود در بورس های آمریكا محروم کند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را رویترز ، چهارشنبه ، 2 دسامبر اعلام کرده است.

در سند مصوبه خاطرنشان می شود این طرح قانونی باید یک مشکل طولانی مدت را حل کند که اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین به آن شدت بخشیده است. به عقیده نویسندگان این لایحه ، چین از واگذاری امکان دسترسی تنظیم کننده های آمریکایی به گزارش های حسابرسی خود امتناع می ورزد. قانون جدید شرکت های چینی فعال در ایالات متحده را موظف می کند همچون  شرکت های آمریکایی از  نشریفات کنترل گزارش های حسابرسی خود عبور کنند.

اعتراض چین به آمریکا در پی اعمال تحریم های جدید واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اعتراض چین به آمریکا در پی اعمال تحریم های جدید واشنگتن

همچنین ، شرکت های خارجی فعال در بورس های ایالات متحده باید ثابت کنند که متعلق به یک دولت خارجی نبوده  و تحت کنترل مقامات حکومتی قرار ندارند.

پیش از این جو بایدن پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده گفته بود که قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و حقوق گمرکی وضع شده توسط رئیس دولت فعلی ، دونالد ترامپ را لغو کند.

در ماه ژانویه ، ایالات متحده و چین اولین بخش یک توافق نامه تجاری را امضا کردند که بر اساس آن کاخ سفید تعرفه های 25 درصدی کالاهای چینی به میزان  250 میلیارد دلار را حفظ کرد. همچنین تعرفه 7.5 درصدی دیگر کالاهای چینی  به ارزش 120 میلیارد دلار همچنان پابرجاست. مذاکرات در مورد بخش دوم این معامله در شرایط شیوع ویروس کرونا به نتیجه مشخصی منجر نشده است.

دلایل اصلی شروع جنگ تجاری دو کشور در پایان سال 2017 کسری تجاری بزرگ در روابط دوجانبه بین ایالات متحده و چین (که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ناراضی بود) و همچنین ادعاهای واشنگتن علیه پکن در زمینه نقض حقوق مالکیت معنوی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала