افشای اولین ترور هسته‌ای در ایران پس از ۱۴ سال

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افشای اولین ترور هسته‌ای در ایران پس از ۱۴ سال
افشای اولین ترور هسته‌ای در ایران پس از ۱۴ سال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر علوم و تحقیقات فناوری دولت هشتم ایران، اولین ترور دانشمند هسته ای این کشور را پس از ۱۴ سال افشاء کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ‏‎مصطفی معین وزیر اسبق علوم ایران افشا کرد که در آذر ۱۳۸۵ ترور دانشمندان هسته‌ای ‎ ایران توسط موساد با ترور دکتر ‎اردشیر حسن‌پور شروع شده، ولی مقامات وقت در دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفتند این ترور را یک حادثه عادی جلوه دهند تا نهاد‌های اطلاعاتی زیر سوال نروند.

دکتر مصطفی معین وزیر علوم و تحقیقات فناوری دولت هشتم ایران که ریاست آن بر عهده سیدمحمد خاتمی بود، رازی مهم را افشا کرد. او در صفحه اینستاگرام خود پرده از ترور دانشمند هسته‌ای خبر داد که ۱۴ سل پیش ترور شده بود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от دکتر مصطفی معین (@dr.m.moin)

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۵ دکتر اردشیر حسین‌پور استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شیراز و سرپرست آزمایشگاه تحقیقاتی مالک اشتر، در خوابگاه صدرای دانشگاه با گاز رادیو اکتیو توسط عوامل موساد ترور شد.

در آن زمان ترور این دانشمند برجسته هسته‌ای از سوی مقامات تکذیب شد و دلیل آن این بود که سیستم اطلاعاتی زیر سوال نرود و او به عنوان گارگرفتگی معمولی غریبانه به خاک سپرده شد.

پس از مدتی روزنامه‌های ساندی تایمز و تایم در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۰۷ روزنامه هارتص ترور حسین‌پور به دست موساد را افشا کردند و هارتص همچنین تهدید کرد که این کار اول است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала