نمکی: بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود
نمکی: بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه خواهیم بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام سعید نمکی، در صورتیکه تست انسانی واکسن کرونا در ایران نتیجه دهد، این کشور در بهار ۱۴۰۰ از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در خصوص راهکارهای تامین واکسن در این کشور بیان داشت:  ما تامین واکسن را از سه مسیر دنبال می‌کنیم؛ یک مسیر واردات واکسن از طریق کووکس است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از این طریق تامین خواهیم کرد.

سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
نمکی: یکی از نگرانی‌ها جهش ویروس کرونا است

وزیر بهداشت ایران افزود: راه دوم برای تامین واکسن، خرید از منابع موثقی است که در حال تولید واکسن کرونا در جهان هستند، البته هیچ کمپانی سازنده واکسن کرونا در جهان تا امروز نتوانسته گواهی‌های تولید را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کند و برخی شرکت‌های سازنده در مراحل نهایی هستند، امیدواریم به محض این‌که گواهی را دریافت کردند بتوانیم خرید از آنها را به سرانجام برسانیم تا از هیچ کشوری در جهان برای تزریق واکسن کرونا عقب نمانیم.

نمکی تولید مشترک واکسن با صاحبان تکنولوژی در انستیتو پاستور را مسیری دیگر برای تامین واکسن کرونا عنوان و تصریح کرد:  با یکی از صاحبان تکنولوژی جهان در حال بستن قرارداد برای تولید مشترک واکسن کرونا هستیم.

وی در ادامه افزود: راه دیگر این است که ما با تکیه بر دانشمندان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان این حرکت را در داخل کشور دنبال می‌کنیم و به نظر من، بیشترین دلبستگی ما به تکیه بر دانش داخلی است. خوشبختانه یکی از شرکت‌ها، مجوز مطالعه روی انسان را گرفته است و از روزهای آینده تست انسانی واکسن کرونا آغاز خواهد شد و اگر این حرکت را با موفقیت دنبال کنیم، در بهار سال آینده ما به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح واکسن کرونا در منطقه شناخته خواهیم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала