ماهانه دست کم ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V در جهان تولید خواهد شد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ماهانه دست کم ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V در جهان تولید خواهد شد
ماهانه دست کم ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V در جهان تولید خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، تا ماه می دست کم ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V به صورت ماهانه در جهان تولید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در جریان ارائه واکسن روسی کرونا برای سازمان ملل  اعلام داشت که حجم تولید واکسن اسپوتنیک V در سایت‌های خارجی کشورهای جهان تا ماه مارس به ۴۰ میلیون دوز و حتی احتمالا بیشتر در ماه می رسد.

اعلام قیمت جهانی واکسن اسپوتنیک V - اسپوتنیک ایران
اعلام قیمت جهانی واکسن اسپوتنیک V

دیمیتریف اظهار داشت: ما معتقدیم که خواهیم توانست به میزان قابل توجهی تولید را افزایش دهیم و تا ماه مارس حداقل ۴۰ میلیون دوز در ماه در جهان تولید خواهیم کرد. ما انتظار داریم حجم بسیار بیشتری داشته باشیم اما این پیش بینی تا این لحظه است.

وی تصریح کرد که دوست دارد در ارزیابی های خود محافظه کار باشد و افزود که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با تعداد زیادی از شرکا در زمینه افزایش تولید همکاری می کند.

دیمیتریف همچنین خاطرنشان کرد که پس از برآورده شدن تقاضای بازار داخلی، تولیدکنندگان روس قصد دارند واکسن صادراتی نیز تهیه کنند. بیش از ۵۰ کشور درخواست بیش از ۱.۲ میلیارد دوز واکسن اسپوتنیک V را دارند. رویداد مجازی رونمایی واکسن اسپوتنیک V در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. ​فئودور استرژیژوفسکی، سخنگوی دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل ضمن اعلام این مطلب توضیح داد که در این جلسه اطلاعات دقیق تری در مورد این واکسن روسی ارائه خواهد شد.

شایان ذکر است که در اوایل ماه اوت سال جاری میلادی، وزارت بهداشت روسیه نخستین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، با نام اسپوتنیک V ثبت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала