درخواست برلین، پاریس و لندن از آمریکا برای تجدید نظر تحریم های جدید علیه بانک های ایرانی

© AP Photo / Francisco Secoدرخواست برلین، پاریس و لندن از آمریکا برای تصحیح تحریم های جدید علیه بانک های ایرانی
درخواست برلین، پاریس و لندن از آمریکا برای تصحیح تحریم های جدید علیه بانک های ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات های آلمان، فرانسه و انگلستان اواخر ماه اکتبر از دولت دونالد ترامپ درخواست نمودند تا تحریم های جدید علیه بانک های ایران را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، دیپلمات ها و مقامات غربی، آلمان، فرانسه و انگلستان اواخر ماه اکتبر از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده خواستند تا تحریم های جدید علیه بانک های ایران را بررسی کند.

تمدید دوباره معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تمدید دوباره معافیت عراق از تحریم‌ های آمریکا علیه ایران

 این آژانس گفت ، در تاریخ 26 اکتبر، دیپلمات های انگلیس، آلمان و فرانسه نامه ای به واشنگتن ارسال کردند که تحریم های مواد غذایی و دارویی برای ایرانیان عادی در زمان بیماری همه گیر موجب افزایش قیمت این کالاها شود. هدف تحریم های ایالات متحده باید نخبگان حاکم باشد ، نه جمعیت ایران. از نظر ما، مهم است که به این امر عمل کنیم".

این آژانس همچنین خاطر نشان می کند که بانک فدرال آلمان (بوندسبانک) تسهیلات سپرده گذاری چند میلیارد دلاری را برای بانک های ایرانی حفظ کرده است، به ویژه دو مورد از آنها با تحریم های جدید آمریکا روبرو شده اند.

در ماه اکتبر، ایالات متحده 18 بانک ایرانی را به لیست تحریم ها اضافه کرد. این بانک ها شامل بانک سرمایه گذاری امین ، بانک کشاورزی ایران، بانک مسکن، بانک ایران زمین و غیره هستند. استفان مانوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این خصوص گفت: تصمیم برای وضع تحریم 18 بانک بزرگ ایران بیانگر تعهد آمریکا در پایان دادن به دسترسی غیرقانونی ایران به دلار آمریکا است.

پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از قصد واشنگتن برای ادامه روند تشدید تحریم ها علیه ایران خبر داد. پمپئو در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شد گفت: "کارزار تحت فشار حداکثری (بر ایران) موثر است و  تحریم ها ادامه خواهد یافت."

وی تأکید کرد: این تحریم ها مهمترین ابزار برای امنیت ملی در منطقه و دفاع  از جان آمریکایی ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала