اگر هر روز تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

CC0 / Pixabay / اگر هر روز تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟
اگر هر روز تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تخم مرغ یک آرام بخش طبیعی برای شما است که اشتهایتان را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، متخصص تغذیه اولگا کوبرلاوا در مقاله ای در خصوص اینکه تخم مرغ برای چه کسی مضر است و برای چه کسی مفید می نویسد.

ارتباط بین دیابت و تخم مرغ - اسپوتنیک ایران
ارتباط بین دیابت و تخم مرغ

وی در این خصوص گفت: تخم مرغ 13٪ پروتئین و 12٪ چربی، کلسیم، فسفر و یک مجموعه کامل از ویتامین ها است. فواید تخم مرغ به رنگ پوسته بستگی ندارد: رنگ فقط به نژاد مرغ بستگی دارد، بنابراین ارزش تخمهای قهوه ای و سفید یکسان خواهد بود. رنگ زرده از غذا و خوراک مرغ می گوید: هر چه روشن تر باشد ، کاروتنوئیدهای بیشتری در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند.

یک فرد سالم می تواند حداکثر دو یا سه تخم مرغ در روز بخورد. از نظر تئوری، می توانید در هفته ده تخم مرغ یا بیشتر بخورید. اما بهتر است که تعداد آنها پنج یا شش مورد بیشتر نباشد.  علاوه بر تخم مرغ ، محصولات دیگری نیز باید در هفته بخورید، نباید رژیم لاغری تخم مرغ بگیرید.

اولگاه کوبرلاوا در ادامه گفت: "بدن در هر حالتی زرده را جذب می کند: خام ، جوشانده ، نرم و غیره. با این حال ، تخم مرغ خام خطر سالمونلوز (یک عفونت روده ای حاد است که می تواند نارسایی کلیه را تحریک کند، ایجاد کند.

پیش از این در خبرها آمده بود که در طی تحقیقات، دانشمندان توانسته اند ثابت کنند که خطر ابتلا به دیابت مستقیماً با افزایش مصرف تخم مرغ متناسب است. در حال حاضر، دیابت در 11٪ از جمعیت چین تشخیص داده می شود كه از میزان متوسط ​​بروز جهانی 8.5٪ فراتر می رود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала