واکسن کرونا چطور به ایران منتقل خواهد شد؟

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا چطور به ایران منتقل خواهد شد؟
واکسن کرونا چطور به ایران منتقل خواهد شد؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران بیان داشت: انبارها برای نگهداری واکسن کرونا در یکی از فرودگاه های کشور تجهیز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اطلاع داد: به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن‌ها به کشور می‌شویم.

طبق بررسی های انجام شده، انجمن باربری هوایی تنها ۱۵ درصد اعضای صنعت هوایی برای انتقال واکسن ها در دمای نزدیک به منفی ۷۰ درجه سانتیگراد آمادگی دارند.

شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی روز سه شنبه در ارتباط با نحوه انتقال واکسن کووید۱۹ به کشور و چگونگی آمادگی ایران برای تحویل این واکسن ها، خاطر نشان کرد: در صورت تصمیم کشور برای خرید و واردات واکسن، قسمت عمده کار، انتقال آن به داخل کشور خواهد بود که عملیات لجستیک آن به معنای حمل، نگهداری و تحویل به گیرنده یعنی وزارت بهداشت، مهمترین قسمت کار است.

وی افزود: برای مثال نحوه نگهداری این واکسن تا انتقال آن به بیمارستان اهمیت بسیار زیادی دارد. واکسن ها وقتی به فرودگاه می رسد باید در دمای پایین نگهداری و منتقل شود. در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم و روز گذشته جلسه ای بدین منظور برگزار شد تا در صورتی‌که ستاد، تصمیمی برای واردات واکسن کووید ۱۹ به کشور گرفت سرعت انتقال واکسن به کشور توسط کمیته حمل و نقل با پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته افزایش یابد.

آدم نژاد تاکید کرد که مراحل آماده سازی حداقل ٢٠ روز طول می کشد و ادامه داد: هواپیمای کارگو می توانند محموله واکسن کرونا را جابه‌جا کنند، البته هنوز زمان اولین پرواز مشخص نیست، اما اکنون به کمک دو ایرلاین، آماده تحویل و انتقال واکسن ها به کشور می شویم.

عملیات واردات واکسن‌های کرونا به ایران - اسپوتنیک ایران
عملیات واردات واکسن‌های کرونا به ایران

وزارت راه اطلاع داده که در حال آماده سازی و تجهیز پنج فروند هواپیما برای حمل و انتقال واکسن کووید۱۹ بوده و در حال بررسی است که در هر هواپیما با ایجاد مکانیزمی مانند بکارگیری چندین تن یخ خشک، امکان نگهداری از واکسن در طول پرواز را مهیا کند.

یک مشکل حمل واکسن توسط هواپیما، محدودیت مقدار دی اکسید کربن منجمد یا یخ خشک است، زیرا این ماده با گذشت زمان تبدیل به گاز شده و موجب کاهش هوای قابل تنفس در کابین هواپیما می شود.

شرکت پست آلمان به جای یخ خشک از کانتینرهای دارای کسپول کایروپورت برای حفظ نمونه های آزمایشی واکسن ها استفاده کرده که با نیتروژن مایع، کالاها را تا دمای منهای ۱۵۰ درجه سانتیگراد تا ۱۰ روز سرد نگاه می دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: راه حل بسیاری وجود دارد که با کمترین هزینه و با همین ناوگان کهنه بتوانیم موفق به ورود درست و صحیح واکسن ها به کشور شویم که زمان نهایی آن را وزارت بهداشت و درمان تعیین می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала