گزارش و تحلیل

حمله به اسرائیلی ها درامارات و بحرین!؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichحمله به اسرائیلی ها درامارات و بحرین!؟
حمله به اسرائیلی ها درامارات و بحرین!؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا اسرائیلی ها سر و صدای زیادی راه انداخته اند که احتمال دارد ایرانی ها به تلافی ترور شهید فخری زاده اقدام به حمله به کاروان توریست های اسرائیلی که قرار است به امارات و بحرین بروند نمایند.

آنها همچنین پروپاگاندای تبلیغاتی بزرگی راه انداخته اند که شاید ایرانی ها سفارت ها و یا دیپلماتهای اسرائیلی در کشورهای مختلف مخصوصا اروپایی را هدف قرار دهند.

حتی اخبار کذبی مبنی بر اینکه ایران امارات را به حمله تهدید کرده منتشر کرده اند.

قطعا اگر اسرائیلی ها در این عمل تروریستی دخالت نداشتند چنین واکنشی از خود نشان نمی دادند و همین واکنش اسرائیلی ها خود نشانه دخیل بودن آنها در عمل تروریستی می باشد.

به هر صورت همه مطمئن هستند که انتقام قطعا گرفته خواهد شد اما قطعا نه از افراد بی گناه.

کشتن همه دیپلمات های اسرائیلی در یک سفارت هم برای ایرانی ها جبران ترور شهید فخری زاده نخواهد بود.

هشدار اسرائیل به شهروندان و سفارتخانه هایش - اسپوتنیک ایران
هشدار اسرائیل به شهروندان و سفارتخانه هایش

اگر ساده بخواهیم بگوییم نه ایران به دنبال ترور توریست های بی گناه است و نه دیپلمات ها، این روش روش اسرائیلی است نه روش ایرانی.

البته اگر میان این افراد شبه توریست های تروریست اسرائیلی باشد بحث کاملا متفاوت است.

بدیهی است وقتی که حمله درون ایران انجام شده ایرانی ها هم پاسخ را درون اسرائیل خواهند داد.

اگر هم کشور و یا گروهی در این ماجرا شریک باشند آنها نیز پاسخ را در جای درخور ومناسب خود دریافت خواهند کرد.

به عنوان مثال بگویم ، زمانی که آمریکایی ها اقدام به ترور شهید سلیمانی کردند ایرانی ها می توانستند از دوستان خود در عراق بخواهند تا همه سربازها و افسران آمریکایی در عراق را در عراق بکشند و یک اشاره از ایران کافی بود تا دوستان ایران، مخصوصا در آن شرایط احساسی این کار را انجام دهند، اما ایران اصرار داشت که خود مستقیم پاسخ دهد و پاسخ با امضای ایران باشد و به همین ترتیب بود که پایگاه های آمریکایی در عراق هدف موشک های ایران قرار گرفت.

بدیهی است که پاسخ ایران به ترور شهید فخری زاده و اسرائیل ومتحدین اش هم همینطور خواهد بود.

حال اینکه ایران بخواهد رسما پاسخ را گردن بگیرد یا نه بحث مساله ای دیگر است، چون مهم این است که طرف مقابل متوجه شود که پاسخ را دریافت کرده نه دیگران.

اما چرا این پروپاگاندا توسط اسرائیلی ها راه افتاده که احتمال دارد ایرانیها بخواهند مثلا توریست ها و یا دیپلمات ها را هدف قرار دهند؟

آقای روحانی رییس جمهوری ایران جمله ای را بیان کردند که شاید خلاصه همه ماجرا است.

اسرائیلی ها با ترور شهید فخری زاده تله ای را برای ایرانی ها چیده بودند تا توسط آن بتوانند پای ایران را به جنگ با آمریکا قبل از رسیدن بایدن به قدرت بکشند.

حال بدیهی است اگر این هدف آنها محقق نشود آنها ممکن است دست به اقدامات دیگری بزنند تا شرایط را آنگونه که می خواهند فراهم کنند.

یعنی مثلا ممکن است خودشان اقدام به ترور چند دیپلمات خودشان در یکی از کشورهای اروپایی بزنند و بعد ماجرا را گردن ایران بیاندازند و یا اینکه مثلا یک اتوبوس از توریست های اسرائیلی در امارات را منفجر کنند تا بتوانند در سطح جهانی مظلوم نمایی کنند.

آنهایی که آقای نتانیاهو را می شناسند به خوبی می دانند که وی از هیچ عمل کثیفی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دریغ نمی کند و برایش به هیچ وجه مهم نیست که چند صد شهروند اسرائیلی بی گناه و یا اینکه چند دیپلمات کشته شوند.

ماجرا که بزرگتر از ماجرای 11 سپتامبر نیست؟

البته با راه اندازی این پروپاگاندا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که با اسرائیل رابطه برقرار کرده اند مجبور می شوند هم رابطه امنیتی بیشتری با اسرائیل برقرار کنند و هم به اسرائیل وابسته تر شوند.

یک احتمال بسیار بزرگ که وجود دارد این است که خود شهروندان امارات یا بحرین بخواهند به توریست های اسرائیلی حمله کنند، به هر صورت نباید فراموش کرد علیرغم همه تبلیغات که تلاش می شود روابط را عادی جلوه دهد کینه و دشمنی میان مردم این کشورها و اسرائیلی ها بسیار زیاد است و قطعا حضور توریست های اسرائیلی در امارات می تواند احساسات مردم این کشور را تحریک کند و خود مردم بخواهند واکنش نشان دهند و ماجرا اصلا به ایرانی ها ربطی نداشته باشد ولی خود به این شکل کنترل امنیتی در امارات و بحرین بیش از پیش در اختیار اسرائیلی ها خواهد بود.

امری که بدیهی است این می باشد که همه تحلیل گران متفق هستند که طی پنجاه روز آتی تا پایان زندگی ترامپ در کاخ سفید احتمال های زیادی برای حملات اسرائیلی ها و متحدین عرب آنها وجود دارد و آنها هر چه در توان دارند برای راه اندازی یک جنگ انجام خواهند داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала