ترور فخری‌زاده با سلاح اسرائیلی با هدایت از ماهواره انجام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای
ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شواهد و مدارکی از دست داشتن اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «العالم»، یک منبع آگاه اعلام کرد، شواهد و مدارکی از دست داشتن اسرائیل در ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای وجود دارد.

منبع مذکور افزود: اسرائیل عناصر متخاصم علیه انقلاب اسلامی را برای انجام عملیات ترور محسن فخری‌زاده استخدام کرده است. اسلحه استفاده شده در این ترور ساخت اسرائیل است که از طریق ماهواره کنترل می‌شود.

موشک ساخت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین رساند + عکس  - اسپوتنیک ایران
موشک ساخت اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره اینترنتی را به مدار زمین رساند + عکس

پیشتر، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین خواستار اعلام موضع شفاف آژانس درباره ترور دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته کشور شد.

وی گفته بود آژانس در برابر کشور عضوی که پذیرای بیشترین بازرسی‌های آن است و از طریق اجرای تعهدات مختلف، شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای را دارد، اما دانشمندان آن در معرض تهدید ترور قرار دارند و یا ترور می‌شوند، و تأسیسات هسته‌ای آن نیز در معرض تعرض قرار دارند و یا مورد خرابکاری قرار می‌گیرند، مسئولیت فوری و اساسی دارد.

چندی پیش در خبر ها آمده بود که حمله مسلحانه به دانشمند فیزیک هسته ای در ایران به مرگ وی منجر شده است. طرف ایرانی دست داشتن اسرائیل در این قتل را تایید می کند و از سایر کشورها می خواهد که این عمل تروریستی اسرئیل را محکوم کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала