انتقاد لابی اسرائیلی در آمریکا از ترور شهید فخری ‌زاده

CC BY-SA 4.0 / Joe Mabel / Jeremy Ben-Amiجرمی بن امی رئیس گروه جی استریت
جرمی بن امی رئیس گروه جی استریت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه جی استریت که یک لابی اسرائیلی در آمریکا محسوب می شود، اعلام داشت که ترور دانشمند ایرانی، تلاشی آشکار برای از بین بردن دیپلماسی است.

به گزارش اسپوتنیک، جرمی بن امی رئیس گروه جی استریت که یک لابی حامی اسرائیل در آمریکا به شمار می ‌آید با انتشار بیانیه ای در سایت همین سازمان، به ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی در حوزه دفاعی و هسته ‌ای واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

ردپای سعودی در پرونده ترور پدر برنامه هسته‌ ای نظامی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ردپای سعودی در پرونده ترور پدر برنامه هسته‌ ای نظامی ایران

در این بیانیه این گروه آمده است: به نظر می رسد که ترور دانشمند ارشد هسته ای ایران تلاشی برای از بین بردن توانایی دولت بایدن برای ورود مجدد به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین از بین رفتن شانس دیپلماسی بیشتر باشد، چه با محدود کردن فرصت سیاسی مقامات ایرانی که می خواهند توافق هسته ای را بازیابی کنند، چه با تشدید تنش ها که در نهایت منجر به درگیری نظامی می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: به نظر می رسد، کسانی که مخالف برجام هستند، هرچند در مورد موفقیت این توافق (برجام) در مسدود کردن مسیرهای ایران به سمت سلاح هسته ای بارها ثابت شده است و نسبت به عواقب فاجعه بار نقض پیمان توسط دونالد ترامپ اشتباه کرده اند، برای از بین بردن این توافق، از هیچ چیز فروگذاری نخواهند کرد.

رئیس جی استریت تصریح کرد: واقعیات خود بیانگر همه چیز است. ایران اکنون دوازده برابر اورانیوم غنی شده نسبت به زمان روی کار آمدن ترامپ دارد. نیروهای این کشور به طور آشکارا به سمت نیروهای آمریکایی موشک پرتاب کرده اند. مردم ایران، که در بحبوحه یک بیماری همه گیر از تحریم های ظالمانه رنج می برند ایالات متحده را مقصر می دانند.

وی خاطر نشان شد: خوشبختانه تغییر در راه است. اما برای اینکه رئیس جمهور منتخب بایدن یک فرصت واقعی برای بازگرداندن و ایجاد برجام داشته باشد، دیگران باید در هفته های باقی مانده از دولت شکست خورده ترامپ گام بردارند.

جرمی بن امی اذعان داشت: ما از کنگره می خواهیم تا نشان دهد که حامی دیپلماسی برای مقابله با ایران است، این دیپلماسی با بازگشت به برجام آغاز می شود. ما از متحدان خود در سراسر جهان می خواهیم که به دنبال آرامش و پرهیز از هرگونه اقدامی باشند که باعث تشدید تنش ها شود. ما از دولت ایران نیز می خواهیم به این ترور تحریک آمیز پاسخی ندهد و تا روی کار آمدن رهبری مسئول و با صلاحیت در آمریکا خویشتنداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала