پاسخ مناسب ایران به ترور فخری زاده داده خواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای
ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: قطعا اسرائیل پشت ماجرای ترور شهید فخری‌زاده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، یک کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد که ایران در زمان مناسب پاسخ اقدام غیرمشروع آن‌ها را می‌دهد.

عماد آبشناس کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:« قطعا نوع اتفاق رخ داده نشان می‌دهد که یک دستگاه امنیتی که مربوط با یک کشور بیگانه است، پشت ماجرا وجود دارد، این اقدام درحد یک عملیات کوچک نبود.

سرنخ ‌های وزارت اطلاعات ایران در ترور فخری ‌زاده - اسپوتنیک ایران
سرنخ ‌های وزارت اطلاعات ایران در ترور فخری ‌زاده

با توجه به این که ترامپ توییت یک خبرنگار اسرائیلی- که گفته بود سازمان های اطلاعاتی اسرائیل پشت ماجرا هستند - را ریتوییت کرده بود، می توان دریافت اسرائیل پشت این ماجرا است. هدف اسرائیلی ها از ترور چنین شخصیتی قطعا این است که پای ایران را به یک جریان بزرگ تر باز کنند، اگر ایران بخواهد واکنش نشان دهد باید اقدامی در این حد انجام دهد.

شاید عربستان هم در این ماجرا شریک باشد، می دانیم که عموما در چنین عملیاتی از عوامل سازمان منافقین استفاده می کنند و منافقین امروزه مستخدم های عربستان هستند و اگر ایران بخواهد واکنش سریع نشان دهد ممکن است با اسرائیل یا عربستان وارد جنگی شود و خواست آن ها هم همین است.

از سوی دیگر ترامپ در شرایطی نیست که خودش مستقیم وارد شود می خواهند ایران آغازگر باشد، اما ایران خود متوجه این بازی هست همان طور که آقای روحانی گفتند در دام آنها گیر نمی کنیم. این که تصور شود ایران پاسخ نمی دهد اشتباه است. ممکن است دیر پاسخ دهد اما قطعا جواب می دهد همه قوانین و مقررات بین المللی به ایران اجازه می دهد که پاسخ دهد. این کار اسرائیل یک کار غیر مشروع و غیر قانونی بوده و ایران حق پاسخ دادن را دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала