ظریف: برخی برای از بین بردن جو لغو تحریم ها تلاش می کنند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: برخی برای از بین بردن جو لغو تحریم ها تلاش می کنند
ظریف: برخی برای از بین بردن جو لغو تحریم ها تلاش می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حادثه ترور محسن فخری زاده، معاون وزیر دفاع ایران، به تلاش های برخی برای از بین بردن جو لغو تحریم ها علیه این کشور اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: "همانطور که در اخبار مشاهده می کنید، این روزها بنیانگذاران و حامیان سیاست شکست خورده فشار حداکثری بر مردم شجاع ایران در تلاشند تا از فرصت های اخیر (دوران ریاست جمهوری دونالد) ترامپ برای ایجاد تنش و از بین بردن جو ایجاد شده برای لغو تحریم های ظالمانه استفاده کنند."

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
ظریف: آمادگی دارم در دولت بعدی وزیرخارجه باشم

وزیر امور خارجه ایران پیشتر نیز گفته بود که بعضی دوستان به آمریکا ندا می‌دهند تا با آنها وارد مذاکره شود و نه با دولت روحانی. ظریف با انتقاد از این که ترامپ شکست خورده است، اما هنوز برخی از نیروها در ایران از او حمایت می‌کنند افزود: آنها از ایران به کاخ سفید پیام می‌دهند تا آمریکا نه با دولت حسن روحانی، بلکه با آنها وارد مذاکره شود.

ظریف در مصاحبه‌ای گفته بود که جریان اصولگرایی به حاکمیت آمریکا گرا می‌دهند که با ما بهتر می‌توانید کار کنید. مخالفان داخلی به آمریکا ندا می‌دهند که "اینها [دولت روحانی] در قدرت نمی‌ماند و قدرت اینها چند روزه است" و بهتر است که آمریکا با آنها وارد مذاکره شود. وی تصریح کرد که این جریان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهان پیروزی دونالد ترامپ بود، زیرا گمان دارند: «اگر ترامپ انتخاب می‌شد، پیروزی ما در انتخابات 1400 قطعی بود”.

ظریف افزود: "شما از ترامپی حمایت می‌کنید که سردار سلیمانی را شهید کرده و هزاران ایرانی را کشته؛ چطور می‌شود که بعد از شکستش تلاش کنید ترامپ را زنده نگه دارید؟"

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала