گلایه طلبه ای از عدم تمکن مالی طلبه‌ها در زندگی +ویدئو، عکس

© Fotolia / Samuele Galliniبارش برف در عربستان سعودی
بارش برف در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صحبت‌های یک طلبه روحانی که درفضای مجازی جنجالی شده است!

به گزارش اسپوتنیک، طلبه ای روحانی با گلایه از شرایط نامطلوب اقتصادی روحانیون در فضای مجازی خبرساز شده است. این طلبه، احمد رهدار است که از منبری‌ها و شاگردان مشهور مصباح‌یزدی و رئیس مؤسسه مطالعاتی تحقیقاتی فتوح اندیشه می باشد. او معتقد است که فقها و روحانیون باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشند تا لشگر جمع کرده و در دهان آمریکا بزنند. این طلبه معتقد است که منطق را از اول غلط چیده ایم.

او با مثالی از ائمه چهارده معصوم معتقد است که هیچ کدام از امامان در زمان خود نه تنها فقیر نبودند بلکه ثروتمندترین افراد زمان خود نیز بوده اند. او همچنین معتقد است که امام قم باید مانند امام صادق باشد و قرار نیست فقط وارث علم پیامبر باشیم، پس ثروت پیامبر چه می شود. او همچنین عنوان کرده است که تمکن مالی از طلاب با تئوری های فعلی گرفته شده است.

او در میان صحبت خود اشاره کرده است که ده پاساژ در تهران وقف حوزه های علمیه است اما فکر می کنید چقدر از درآمد آن به طلاب می رسد؟

احمد راهدار معتقد است که طلاب را بی مهارت تربیت کرده اند.

کاربران بسیاری نسبت به این طلبه واکنش نشان دادند. به گفته گروهی از کاربران، تمکن مالی نه تنها از طلبه ها بلکه از گروه زیادی از مردم گرفته شده است.

بعضی از کاربران نیز معتقدند که اگر ائمه ثروتمند بودند به این دلیل بود که آنان زحمت بسیار می کشیدند، امام علی نخلستان آباد میکردند و خودشان با زور بازو درآمد به دست می آوردند و از بیت المال سر سوزنی نصیب آنان نمی شد.

View this post on Instagram

A post shared by M.s (@mitrasamiei2020)

زندگی ائمه با زور بازو و عرق ریختن گذرانده می شد و موعظه مردم بخشی از رسالت دینی آنان بود که سبب درآمد نمی شد.

بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که ضمن احترام به روحانیون، با صحبت های این طلبه مخالف هستند چرا که همیشه می گویند که افراد دیندار باید ساده زیست باشند.

عده ای از کاربران نیز معتقدند که امام صادق یک نفر بودند و کل ائمه به چهارده نفر می رسیدند اما طلاب در ایران جمعیت بیشتری دارند و دولت نمی تواند برای همه طلاب و روحانیون تمکن مالی به بار آورد.

 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала