نمکی: پیک زمستانی کرونا دارد می‌آید

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مناطق قرمز، نارنجی و زرد، مسئولان باید نظارت‌ها را بالا ببرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام نمود که بعد از پیک پاییزه منتظر پیک زمستانه هستیم به خصوص در مناطق جنوبی کشور. همچنین در مناطقی که قرمز، نارنجی و زرد اعلام می‌کنیم، مسئولان باید نظارت‌ها را بالا ببرند.

دکتر نمکی در ادامه افزود:« مکانی در حاشیه شهر‌ها برای خدمات سرپایی آماده می شود تا برای افرادی که زیر پوست شهر در حال تردد هستند جدا شود، در غیر این صورت بیمارستان‌ها باید بار این موارد را به دوش بکشند. مراکز کرونا در تمام استان‌ها باید از غیر کرونا از جمله بیمارستان‌ها و خدمات سرپایی کاملا جدا شود.

هتل - اسپوتنیک ایران
قرنطینه لاکچری بعلت ویروس کرونا در هتل بیمارستان های شیک تهران +عکس

 در بیمارستان‌ها حتما باید از تست pcr استفاده و تست رپید در خدمات سرپایی و بعد از ۲۰ دقیقه حتما باید تکلیف بیمار مشخص شود. مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته سرپایی خدمات کرونایی در تمام استان‌ها و به خصوص در حاشیه شهر‌ها باید توسعه یابد به طوری که برای هر جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر مراکز سرپایی کافی در نظر گرفته شود.

با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها و کاهش تهویه، شیوع بیماری در فضا‌های سربسته بالا می‌رود و باید مراقب بود که در نقاط قرمز و نارنجی و زرد تمام دستورالعمل‌های تعریف شده به دقت اجرا و نظارت شود.

باید از ظرفیت بسیج و مساجد و مدارس برای برپایی مراکز خدمات سرپایی استفاده کرد و اگر این ظرفیت‌ها نبود با استقرار کانکس خدمات سرپایی ارائه داد، زیرا اگر خدمات سرپایی توسعه پیدا نکند بار مراجعات با تأخیر بر بیمارستان‌ها اعمال خواهد شد.

بیمارستان‌ها نباید از آزمایش سریع استفاده کنند و همچنان آزمایش پی سی آر باید روزانه حداقل ۴۰ هزار مورد انجام شود و از آزمایش سریع فقط در مراکز خدمات سرپایی استفاده شود. باید مراقب باشیم افرادی که با فرد مثبت در ارتباط بودند شناسایی شوند و همچنین تلاش داریم شرایط قرنطینه را در خارج از خانه‌ها مهیا کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала