استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد

© AFP 2023استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد
استرالیا خواستار عذرخواهی چین در پی انتشار عکسی در توییتر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال اقدام سخنگوی وزارت خارجه چین در انتشار تصویری از یک نظامی استرالیایی در توئیتر، نخست‌وزیر استرالیا خواستار عذرخواهی پکن شد.

به گزارش اسپوتنیک، استرالیا از چین خواست به خاطر عکس جعلی منتشر شده در صفحه توئیتر "ژائو لیجیان"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، عذرخواهی کند.

استرالیا - اسپوتنیک ایران
عدم صدور ویزای استرالیا برای ۳ ورزشکار ایرانی

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین صبح امروز (دوشنبه) در صفحه توییتر خود، تصویری از یک نظامی استرالیایی منتشر کرد که چاقویی را بر روی گلوی یک کودک افغان قرار داده بود و در توضیحات عکس به طعنه نوشته شده بود: نترسید، ما آمده‌ایم که برای شما صلح به همراه آوریم.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا خواستار عذرخواهی چین شد و گفت که این عکس جعلی است. نخست وزیر استرالیا افزود: استرالیا خواستار حذف این تصاویر «کاملاً مشمئزکننده» از صفحه توییتر سخنگوی وزارت خارجه چین است.

وی ادامه تأکید کرد: این (تصاویر) کاملاً اهانت‌بار است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست... دولت چین باید از انتشار چنین پستی شرمسار باشد. این اقدام، آنها را در مقابل چشمان جهان خوار می‌کند.

شایان ذکر است که در اواخر آبان ماه، گزارش مستقلی در خصوص جنایات جنگی منتسب به نظامیان استرالیا صادر شد که در آن تأکید شده، قتل‌های رقابتی و «خونخواهی» در بین نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان یک امر عادی بوده است. در این گزارش آمده که شواهدی موجود است که نشان می‌دهد ۱۹ نظامی استرالیایی در قتل و کشتار ۳۹ زندانی و غیرنظامی غیرمسلح افغان نقش داشته‌اند.

نیروهای دفاعی استرالیا پیشنهاد داده‌ بودند که پلیس فدرال استرالیا (AFP) می‌بایست درباره ۱۹ نیروی ویژه استرالیا در ارتباط با ۳۶ مورد جرایم جنگی از جمله قتل و رفتار بی‌رحمانه با غیرنظامیان افغانستان در بین سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ تحقیقات انجام گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала