رضایی: سیلی محکمی به صورت دشمن خواهیم زد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: سیلی محکمی به صورت دشمن خواهیم زد
رضایی: سیلی محکمی به صورت دشمن خواهیم زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن رضایی سیاستمدار ایرانی معتقد است که این کشور دلیلی ندارد که در مسئله NPT تجدیدنظر نکند.

به گزارش اسپوتنیک، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفت: ایران هیچ دلیلی ندارد که در موضوع پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای تجدید نظر نکند.

ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری‌زاده دخیل باشند - اسپوتنیک ایران
ایران: ممکن است سرویس‌های جاسوسی چند کشور در ترور فخری ‌زاده دخیل باشند

اوایل روز یکشنبه، معلوم شد که نمایندگان پارلمان ایران با تعلیق اجرای پروتکل الحاقی بازرسی توسط آژانس انرژی هسته ای، به سرعت در رسیدگی به لایحه تشدید فعالیت های هسته ای این کشور رأی دادند.

رضایی تصریح کرد: هیچ دلیلی ندارد هنگامی که آمریکا و اروپا به طور رسمی و عملی از برجام خارج شده اند، دولت و مجلس ما درباره NPT و پروتکل الحاقی و برجام هیچ بررسی مجدد و تجدید نظری نداشته باشد.

به گفته وی، حداقل پاسخ ایران به ترور مهندس هسته ای محسن فخری زاده باید تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل اضافی توافق نامه با آژانس انرژی هسته ای در مورد بازرسی از فعالیت های هسته ای این کشور توسط دولت کشور باشد.

وی همچنین اسرائیل و عربستان سعودی را به تلاش برای استفاده از آخرین روزهای حیات سیاسی ترامپ در جنگ افروزی استفاده کنند، متهم كرد و خاطرنشان كرد كه این امر مانع از مجازات جدی آمران و عاملان ترور دانشمند برجسته هسته ‌ای ما نخواهد شد.

در تاریخ ۲۷ نوامبر برابر با ۷ آذر ماه، افراد مسلح به محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای در استان تهران حمله کردند و وی را به شدت مجروح ساختند وی در بیمارستان درگذشت.

وزارت دفاع ایران تأیید کرد که دانشمند مقتول رئیس سازمان تحقیقات و نوآوری هسته ای در این بخش بوده است.

ترور وی در آستانه سالگرد ترور دانشمند هسته ای دیگر ایرانی، مجید شهریاری، در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰ انجام شد.

معاون رئیس جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور علی اکبر صالحی، در مورد وقایع اخیر اظهار داشت که فخری زاده عمدتاً در دفاع از حمله هسته ای به کشور مشغول بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به شواهد دخالت اسرائیل در ترور دانشمندی، از جامعه جهانی خواست تا به سیاست دو استاندارد خاتمه داده و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، گفت که ترور فیزیکدان هسته ای بی پاسخ نخواهد ماند. دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در پاسخ به درخواست اسپوتنیک، گزارش داد که در مورد اظهارات مقامات ایرانی در مورد دخالت دولت یهود در قتل فخری زاده توضیحی نداد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала