سرنخ ‌های وزارت اطلاعات ایران در ترور فخری ‌زاده

CC BY 4.0 / Tasnim Agency News / سرنخ ‌های وزارت اطلاعات ایران در ترور فخری ‌زاده
سرنخ ‌های وزارت اطلاعات ایران در ترور فخری ‌زاده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد: سر نخ هایی از عوامل ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای به دست آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ایران، ضمن عرض تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده از نخبگان و خادمان جمهوری اسلامی در عرصه علم، فن آوری و صنعت دفاعی، اعلام کرد با اقدامات اطلاعاتی سرنخ هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به استحضار ملّت ایران خواهد رسید.

انگلیس به دنبال یافتن حقیقت حادثه ترور دانشمند هسته ای ایران
 - اسپوتنیک ایران
انگلیس به دنبال یافتن حقیقت حادثه ترور دانشمند هسته ای ایران

ترور محسن فخری زاده یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران)  در روز جمعه ۲۷ نوامبر (۷ آذر) توسط خودروی نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین فخری زاده متوقف بوده، با شلیک از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور صورت گرفت. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت فخری زاده برخورد کرد که منجر به قطع نخاع وی گردید. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر شد.

طبق اطلاعات منتشر شده، در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ فخری زاده، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب ندیده است. در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از ایران است.

پیش از این ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اظهار داشت که "دست عوامل رژیم صهیونیستی در عملیات ترور شهید فخری‌زاده دیده می‌شود اما با توجه به پیچیدگی عملیات، امکان دارد سرویس‌های بیگانه دیگری نیز در آن دخیل باشند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала