واکنش کاربران به گرانی انار و توصیه عضو اتحادیه میوه و تره‌بار به عدم مصرف آن +ویدئو، عکس

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Moscow's Danilovsky Market
Moscow's Danilovsky Market - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران ایرانی به صحبت‌های جواد باقری در رابطه با گرانی‌های اخیر و توصیه او به نخوردن انار در آستانه شب یلدا واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، گرانی‌ لبنیات، میوه و صیفی‌جات، گوشت و مرغ در ایران زندگی را بر شهروندان سخت کرده است. در هفته‌ی گذشته نیز پس از گرانی گوجه و خیار، هویج کمیاب شد که جواد باقری، عضو هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار در این رابطه عنوان کرد: «به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید هویج افزایش یافته است. همچنین صادرات این کالا به کشور عراق هم رونق گرفته است. از این‌رو قیمت هویج در میادین اصلی میوه و تره‌بار دو برابر شده است.»

وی در ادامه در مورد فروش یارانه‌ای انار گفت: «فروش یارانه‌ای را تکذیب می‌کنیم. قیمت انار بالاست که اگر مردم هم این میوه را نخورند، مشکلی ایجاد نمی‌شود. قیمت انار و سایر میوه‌ها به دلیل هزینه بالای کارگر، تهیه سبد و هزینه بسته‌بندی افزایش یافته است.»

View this post on Instagram

A post shared by پیام نو (@payameno)

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند وقتی دست دلالان در کار است مردم هر روز درگیر گرانی و تورم خرید یکی از نیازهای اصلی‌شان هستند. این کاربران معتقدند تمام این اتفاقات ریشه در بی‌کفایتی مسئولان دارد که نمی‌‌توانند به خوبی بر بازار نظارت داشته باشند و قیمت‌ها را کنترل کنند. کاربران فراوانی با خشم عنوان می‌کنند تا چه مدت مردم ایران مرغ و گوشت، لبنیات و حبوبات و میوه و صیفی‌جات به علت گرانی نخرند و نخوردند؟! چرا باید محصولات مرغوب صادر شود و محصولات بی‌کیفیت به شهروندان ایرانی عرضه شود؟! و بدتر اینکه چرا باید قبل از برطرف کردن نیاز مردم محصولات کشاورزی و سایر اقلام به خارج از کشور صادر شود؟!

کاربرانی نیز با کنایه عنوان می‌کنند این همان داستان تکراری "نخرید و نخورید" است. ای کاش لیستی از چیزهایی که می‌توانیم بخوریم را به ما بدهند چراکه چیزایی که باید از آنها چشم‌پوشی کنیم و نخریم بسیار زیاد هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала