وزیر خارجه آمریکا : از همه ابزارهای تحریمی علیه برنامه موشکی ایران استفاده می‌کنیم

© AP Photo / Patrick Semanskyوزیر خارجه آمریکا : از همه ابزارهای تحریمی علیه برنامه موشکی ایران استفاده می‌کنیم
وزیر خارجه آمریکا : از همه ابزارهای تحریمی علیه برنامه موشکی ایران استفاده می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ایالات متحده از همه ابزار های تحریمی برای جلوگیری از پیشرفت برنامه موشکی ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود به تحریم‌های جدیی علیه چهار شرکت روسیه و چین، مرتبط با برنامه موشکی ایران اشاره کرد.
مایک پومپئو این چهار شرکت را متهم کرده است که « فناوری و اقلام حساس به برنامه موشکی ایران» انتقال داده‌اند و به همین خاطر به مدت دو سال با محدودیت برای صادرات به آمریکا روبه رو می‌شوند.

آمریکا ناوهواپیمابر به خلیج فارس اعزام کرد - اسپوتنیک ایران
علامت دهی به ایران: آمریکا ناوهواپیمابر به خلیج فارس اعزام کرد

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ایالات متحده این چهار نهاد روسی و چینی را به دلیل حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم نموده است.
این سخنان پمپئو در حالی ایراد شده که ایران در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با ترور دانشمند هسته ای خود درباره اقدامات آمریکا و اسرائیل در ایام باقی مانده دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ هشدار داده است.

مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه خاطرنشان کرد که نشانه‌های جدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل مسئول جنایت ترور فخری زاده،دانشمند هسته ای ایرانی است.

پیش از این، اعلام شده بود که محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای، ترور شده است. بعد از ظهر 27 نوامبر، افراد مسلحی به این دانشمند حمله کردند؛ در طی درگیری بین سرویس امنیتی وی و تروریست ها، وی به شدت زخمی شد و در بیمارستان درگذشت.

وزارت دفاع ایران این حادثه را یک حمله تروریستی خواند. مشاور رهبر جمهوری اسلامی، حسین دهقان، قول داد که به قاتلان فخری زاده پاسخ داده شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از دخالت اسرائیل در این ترور خبر داد. وی از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست استاندارد دوگانه خاتمه داده و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала