محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط اتحادیه اروپا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط اتحادیه اروپا
محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ترور رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا حمله در آبسرد تهران که به ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران منجر شد را محکوم کرد.

فرمانده سپاه قدس ایران: مرگ اسرائیل نزدیک است - اسپوتنیک ایران
فرمانده سپاه قدس ایران: مرگ اسرائیل نزدیک است

در بیانیه این سرویس که در آن نامی از قربانیان این حادثه برده نشده، آمده است: ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ در آبسرد ایران، یک مقام دولتی ایران و چند غیرنظامی دیگر در نتیجه یک سری حملات وحشیانه جان خود را از دست دادند. این اقدام، جنایتی است که با اصل احترام به حقوق بشر که اتحادیه اروپا از آن حمایت می‌کند، در تناقض است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه با اعضای خانواده دانشمند جان باخته ایرانی ابراز همدردی نموده و بهبودی هر چه سریعتر مجروحین این حادثه را آرزو کرد.

در ادامه بیانیه همچنین آمده است: در چنین شرایطی، بیش از هر زمان دیگری مهم است که تمام طرف ها خونسردی خود را حفظ کرده و برای اجتناب از هر گونه تنش، حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند.

​شایان ذکر است که روز گذشته رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داده بود. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала