تولید واکسن ضد کرونای روسیه در هند

© Photo / RDIFتولید واکسن ضد کرونای روسیه در هند
تولید واکسن ضد کرونای روسیه در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیترو هند، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن «اسپوتنیک V» برای مقابله با کووید ۱۹ را خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «الجزیره»، هیترو (Hetero)، یکی از شرکت‌های برتر داروسازی در هند، توافق کرده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن «اسپوتنیک V » برای مقابله با کووید ۱۹ را بسازد. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمالا تولید این واکسن در هند از اوایل ۲۰۲۱ میلادی آغاز خواهد شد.

به احتمال زیاد واکسن « اسپوتنیک V» در برزیل، چین و کره جنوبی نیز تولید خواهد شد و به گفته کریل دمیتریف، مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، این واکسن یکی از واکسن های ضد کرونا خواهد بود که در کشورهای دیگر برای حفاظت از شهروندان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارائه ۴ واکسن کرونای ایرانی به سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
۴ واکسن کرونای ایرانی به سازمان جهانی بهداشت ارائه شد

در اوایل ماه اوت، وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V بود.

در تابستان، این واکسن با موفقیت دو مرحله تحقیق روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده است که در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه، مطالعه این واکسن در امارات ، ونزوئلا ، هند و بلاروس انجام می شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است میزان ثمر بخشی این واکسن 91.4٪ در روز 28 ام پس از اولین تزریق و بیش از 95٪ در روز 42 ام پس از اولین تزریق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала